От края на март кръстовището на Попа в София ще е напълно затворено заради метрото

От края на март кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Васил Левски" и ул. "Граф Игнатиев", известно като кръстовището на Попа, ще бъде изцяло затворено за година и четири месеца заради строителството на третата линия на метрото. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира строителството на станцията до "Хладилника", която ще тръгне на 31 юли.

От 16 март ще бъде променено движението на трамвай 6 в участъка на Петте кюшета. "Вместо в посока "Лозенец" трамваят ще се движи до последната спирка на трамвай 1 в кв. "Иван Вазов", заяви Фандъкова.

По думите й това се налагало, защото през тунела под Националния дворец на културата (НДК) ще бъде пуснато автомобилното движение, заради затварянето на кръстовището на Попа. Точно промяната на трасето на трамвай 6 доведе и до протести на граждани и неправителствени организации.

Според шефа на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев цялостното затваряне ще продължи в максимално кратък срок – необходимото време за изграждането на тунела и поставянето на покривните плочи.

Ще бъдат затваряни и други участъци и ще настъпят промени в движението на градския транспорт.

От 9 март ще бъде променено движението на тролейбуси 2 и 9, които вместо по бул. "България" ще се движат по ул. "Григор Начевич".

Цялостно затваряне ще има на кръстовището на бул. "Гоце Делчев" и ул. "Житница" за седем-осем месеца, тоест до есента на 2016 г.

Участъци от бул. "Цар Борис III" в кв. "Красно село" също ще бъдат затваряни, но булевардът няма да бъде затварян изцяло.

"Максимумът за всички тези неудобства между една година и половина и две", каза Фандъкова и добави, че от Столичната община ще съобщават своевременно затварянията на улици и булеварди. Тя се извини на жителите за причинените неудобства, като обеща чрез Братоев контрол на работата на фирмите и спазването на сроковете, така че през 2019 г. станциите от третия лъч на метрото да са готови.
 

Източник : www.dnevnik.bg
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]