Страната ни е една от малкото европейски държави, които могат да предложат атракционни влакови пътувания на своите гости и да се похвали с миналото си на модерна европейска държава. На фона на запалените локомотиви на БДЖ през последните месеци и препълнените вагони с пътници по празниците, тези музейни експонати на жп транспорта у нас посрещат над 2000 туристи на година и носят сериозни приходи.
Преди година Русе си поиска Националния музей на транспорта. Причината – русенци са обезпокоени и от факта, че музеят и експозицията по времето на министър Симеон Дянков са били прехвърлени в капитала на търговското дружество БДЖ. Затова и общинарите се притесняват, че заедно с обявените за приватизация железници и уникалната културно-историческа светиня може да премине в частни ръце.
Експонатите на музея, които са в движение, могат да посрещат туристи, както и да се използват за филмов декор. Десетки пътувания с ретро влакове се организират у нас с активната подкрепа на немски тур оператор. Стотина хиляди лева е цената, за да потегли една влакова композиция, заедно с фирмените и конгресни пътувания, а приходите от тази атракция носи на железниците милиони левове на година.
Наемането на един ретро вагон от БДЖ струва около 700 лв. на ден, а за парния локомотив, който движи композицията, се плаща около 950 лв. на ден. От холдинга отчитат, че има интерес към тези услуги и очакванията са да се увеличат над два пъти пътуванията, осъществени от БДЖ с ретро влаковете.
Видео: http://news7.bg/Новина/България/Общество/Ретро-атракция-на-БДЖ_l.n_i.126934_c.22_picture.399076.html
Източник: News7.bg