"Не може от една грешка да се получи това, което стана. Трябва да са две, дори три грешки да се натрупат и тогава следва произшествие”. Това каза Симеон Ананиев, председател в оставка на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, предаде Нова тв.
“Железницата като организация и като работа се намира още в миналия век – и като превенция, и като начин на тестване на системата. Изоставаме 30-40 години”, добави той.
“Имам неофициална информация от разшифровката на черните кутии на влака, че скоростта е била до 80км/ч, което е повече от допустимото в случая”, каза Ананиев. Според него е възможно да има грешки и при сигнализацията или пък в железопътната инфраструктура. “Трябва да се види какви са вагоните, те са румънски, но трябва да е ясно минали ли са всички проверки. Може да е блокирал вагон, може да е блокирала спирачната система”, предполага Ананиев.
По думите му едва ли композциите са били претоварени. “Получавал съм сигнали за нелицензирани локомотиви, които се движат, вземат цистерни и се движат. Имал съм случай в гара в Горна Оряховица – в един състав на влака има машини за обработка на пътя, които се возят нелегално”, призна Ананиев. В случая той се съмнява, че е възможно да има вагон без документ или да не се спазят изискванията за безопасност.
"Не може от една грешка да се получи това, което стана. Трябва да са две, дори три грешки да се натрупат и тогава следва произшествие”. Това каза Симеон Ананиев, председател в оставка на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, предаде Нова тв.
“Железницата като организация и като работа се намира още в миналия век – и като превенция, и като начин на тестване на системата. Изоставаме 30-40 години”, добави той.
“Имам неофициална информация от разшифровката на черните кутии на влака, че скоростта е била до 80км/ч, което е повече от допустимото в случая”, каза Ананиев. Според него е възможно да има грешки и при сигнализацията или пък в железопътната инфраструктура. “Трябва да се види какви са вагоните, те са румънски, но трябва да е ясно минали ли са всички проверки. Може да е блокирал вагон, може да е блокирала спирачната система”, предполага Ананиев.
По думите му едва ли композциите са били претоварени. “Получавал съм сигнали за нелицензирани локомотиви, които се движат, вземат цистерни и се движат. Имал съм случай в гара в Горна Оряховица – в един състав на влака има машини за обработка на пътя, които се возят нелегално”, призна Ананиев. В случая той се съмнява, че е възможно да има вагон без документ или да не се спазят изискванията за безопасност.
– See more at: http://novinite.bg/articles/131211/Ananiev-Chernite-kutii-pokazvat-skorost-mnogo-nad-dopustimata#sthash.nQmVMaUb.dpuf
"Не може от една грешка да се получи това, което стана. Трябва да са две, дори три грешки да се натрупат и тогава следва произшествие”. Това каза Симеон Ананиев, председател в оставка на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, предаде Нова тв.
“Железницата като организация и като работа се намира още в миналия век – и като превенция, и като начин на тестване на системата. Изоставаме 30-40 години”, добави той.
“Имам неофициална информация от разшифровката на черните кутии на влака, че скоростта е била до 80км/ч, което е повече от допустимото в случая”, каза Ананиев. Според него е възможно да има грешки и при сигнализацията или пък в железопътната инфраструктура. “Трябва да се види какви са вагоните, те са румънски, но трябва да е ясно минали ли са всички проверки. Може да е блокирал вагон, може да е блокирала спирачната система”, предполага Ананиев.
По думите му едва ли композциите са били претоварени. “Получавал съм сигнали за нелицензирани локомотиви, които се движат, вземат цистерни и се движат. Имал съм случай в гара в Горна Оряховица – в един състав на влака има машини за обработка на пътя, които се возят нелегално”, призна Ананиев. В случая той се съмнява, че е възможно да има вагон без документ или да не се спазят изискванията за безопасност.
– See more at: http://novinite.bg/articles/131211/Ananiev-Chernite-kutii-pokazvat-skorost-mnogo-nad-dopustimata#sthash.nQmVMaUb.dpuf