София – Лондон най-популярното направление на столичното летище

От януари до септември 2015 г. на летище София са обслужени общо 3 125 625 пристигащи и заминаващи пътници – с 6% повече от предходната година. Това съобщиха от аеропорта.

С близо 180 хиляди са сe увеличили пътуващите по редовни международни линии. Този сегмент формира 92 на сто от цялостния летищен трафик. За първите девет месеца на 2015 г. пътническият поток през Терминал 1 е нараснал с 16% спрямо миналата година, което се дължи на 5-те нови линии до Мюнхен/Запад, Кьолн, Неапол, Женева и Бари.

Най-популярно направление отново е Лондон, за където са излетели повече от 222 хиляди пътници. Следващи в класацията са Виена със 125 хиляди пътници, Франкфурт със 116 хиляди, Мюнхен с 94 хиляди, Париж с повече от 72 хиляди, Истанбул и Рим с над 60 хиляди пасажери.

По вътрешни линии от летище София са заминали близо 65 хиляди пътници.

При чартърните полети се забелязва известен спад (-3%), който продължава тенденцията от последните години.

За периода януари – септември 2015 г. общо 33 767 самолети (+5,3%) са излетели и кацнали на столичното летище.

Полетите по редовни международни линии са с 1 247 повече спрямо броя на извършените самолетодвижения през деветте месеце на 2014 г. По вътрешни линии се запазва миналогодишното ниво.

С 20% се е увеличил броят на извършените самолетодвижения в сегмента на бизнес авиацията.

През деветте месеца на 2015 г. на летище София са обработени общо 13 408 тона карго със 7,5% повече спрямо миналата година. Товарните пратки превозени със специализирани карго самолети, съставляващи 57% от цялостния товарообмен през летище София, са нараснали с 18% в сравнение с 2014 г.

През септември 2015 г. обслужените пътници на летище София са повече от 400 хиляди, което представлява ръст от 11,3% спрямо септември на миналата година. Броят на кацналите и излетели самолети за периода е 4 144 спрямо 3 760 през същия месец на 2014 г. (+10,2%), а обработените товари и поща са 1 428 т. (+4,3%).

Източник: expert.bg

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]