Стоян Братоев: На места централният участък на метрото ще е на 28 метра под земята

Цялата трета линия на метрото в София е 16 км с 16 метростанции. Всяка от тях ще има периферни отклонения съгласно генералната схема. Това каза в сутрешния блок на БНТ директорът на "Метрополитен " инж. Стоян Братоев . Той обясни, че засега има осигурено финансиране за 12 метростанции, като строителството им ще започне по различно време. Първият етап – на централния участък, започва днес, а тази година ще започне и вторият, каза инж. Братоев. Той уточни, че по третата линия на метрото има участъци над земята, но те са в периферната част на града и не са толкова много. Що се отнася до строителството на централния участък на метролинията инж. Братоев посочи, че то ще премине в изключително сложни геоложки условия. Трасето трябва да мине под нивото на подземните води, под реки, под двете действащи линии на метрото , което означава на места дълбочина до 28 метра, обясни Братоев. Поради това се изискват по-специални мерки за строителство и в тръжните условия са заложени строги изисквания за тунелната машина. Строителството също ще е по-дълго – общо 36 месеца, като последният етап представлява комплексните пускови изпитания, които ще се извършват през първата половина на 2019 г., допълни директорът на "Метрополитен ". Той заяви, че ще бъде създадена необходимата организация така, че строителството на метрото да не затруднява трафика в София. Инж. Братоев уточни ще, че третата линия пресича първата на Орлов мост и сегашният пешеходен подлез ще бъде преходен за двете станции. Другата връзка е на пресечката на булевардите "Витоша" и "Патриарх Евтимий", където също ще има подземна връзка между двата лъча на метрото . След изграждането на третата линия на метрото 48% от софиянци ще могат да ползват метрото , като в бъдеще този процент може да надхвърли 60, каза още инж. Стоян Братоев .

Източник: www.novini.bg

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]