Започна строежът на третата метролиния

В първия ден от февруари центърът на София осъмна с нова организация на движението. От днес частично е затворен част от булевард "Евлоги и Христо Георгиеви" заради строежа на метрото.
    
Нормално движение и спокойни шофьори, които проявяват разбиране. Така накратко можем да опишем ситуацията на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" при кръстовището с бул. "Мадрид". Именно тук е една от двете големи тапи в София заради строежа на метрото. 
 
В час пик, движението е доста интензивно, както се и очаква. Но няма как – трябва да се изтърпи тази ситуация, поне в следващите две години. Новата организация на движение ще е в сила до 1 февруари 2018 г.
 
През това време ще се строят седемте метростанции от третия лъч на метрото – от Малък градски театър зад канала до Красно село.
    
До 1 февруари 2018 година западното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ще остане затворено. Източното платно ще поеме целия трафик двупосочно.
 
От двупосочно движението става еднопосочно по ул. "Силистра" – от кръстовището с "Евлоги и Христо Георгиеви" до "Чамкория". 
 
Синята зона в района вече няма да е в сила, а наказателният паркинг се премества пред ж.п. гара "Подуяне".
 
Шофьорите приеха новината със смесени чувства: 
– Как ви се струва новата организация на движение? – Малко е ужас. – Ужас е? – Да. – Защо? – Ми тясничко. Сега оттука да ходиш към БНТ примерно… е ужас. 
– Винаги е проблем. – Защо? – Има ли ремонт, винаги има проблем. 
– Сутрин едва ли ще е бързо, но няма значение. Ще търпим. – Ще търпим? – Ми ще търпим. Това е за нас. 
– Свикнали сме с такива промени. По принцип, ако се спазва, има толерантност между водачите, няма да има задръствания. 
 
И още промени: спирката на Орлов мост се измества със 100 метра в посока ул. "Гурко". 
– Лесно се ориентирах. Няма нищо сложно. Ние нямаме търпение за нищо – нито, когато искаме да подобрим живота си, нито, когато е лош. Винаги мрънкаме. Ще изтърпим известно време неудобствата в името на обществения транспорт. 
 
От Столичната община препоръчаха на шофьорите, които нямат търпение, да изпробват алтернативни маршрути.
 
инж. Кирил Зайков, ръководител на проекта за третата метролиния: "Например тук алтернативен маршрут е покрай паметника Левски или покрай гара Подуяне. Това нещо се извършва по одобрен от органите проект. Това е Комисията по организация и безопасност на движението към СО и КАТ. Така че сигнализирането и указателните табели и знаци са изключително коректни."
Заради строителството на третия лъч с нов маршрут се движат и автобусите 11, 213 и 404.
    
Строителната фирма, която работи по метрото, е отрязала 9 кестена по бул. "Патриарх Евтимий". Това предизвика остра реакция в социалните мрежи, защото кестените са един от символите на столицата.
 
Оказа, се че действително Столичната община е дала разрешение на строителната фирма да отреже кестените. 9 бяха отрязани, трябва да се отрежат общо 18. Засега рязането е спряно. Отстраняването на дърветата се налага заради преместването на подземните и надземни комуникации при строежа на новите метростанции там.
 
За да се сведе броят на дърветата до 18 проектът дори е преправян четири пъти. Няма как, обаче, трябва да се преместят доста кабели, вкопани в тротоара, над него, изобщо цялата подземна система ще се отстрани и дърветата няма как да останат, защото са в непосредствена близост.
 
Столичната община и строителната фирма обаче увериха, че 18-те кестена ще бъдат възстановени през април следващата година. И нещо повече – ще се посадят още три пъти по толкова на места, посочени от Общината. Така че ще има тройна компенсация за тези 18 дръвчета.
Източник: БНТ
Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]