Стрелката е вероятната причина за аварията в московското метро

В Москва вчера 16 Юли е ден на траур за жертвите на катастрофата в метрото, при която загинаха 22 души, а около 150 бяха ранени. Три са основните версии.
Основната причина за инцидента, при който влакът се удари в бетонна тунелна стена и три вагона дерайлираха, може да е неизправност на железопътна стрелка.
 
Следствието смята, че некачествени работи по замяна на стрелочния механизъм може да довели до инцидента, съобщи пред ИТАР-ТАСС официалният представител на Следствената комисия на Русия Владимир Маркин, предаде "Фокус". 
 
„Самите дейности са извършени неадекватно – стрелочният механизъм е бил прикрепен с обикновена 3-милиметрова тел, която се е разкъсала. Това е станало причина за дерайлирането на влака”, каза той. 
 
Вижте снимки >>>
 
Руският печат обаче цитира говорител на Следствения комитет, според когото се разглеждат още поне две версии: пропадане на жп платно и повреда в подвижния състав".
 
Според разследващите вина за трагедията може да имат както обикновените служители от метрото, носещи отговорност за състоянието на коловозите и подвижния състав, така и ръководството, че не се е погрижило за сигурността на пътниците. 
 
Експерти обясняват инцидента със системни грешки в експлоатацията и развитието на метрополитена, посочва "Комерсант". 
 
По предварителни данни стрелката, монтирана преди седмица, може да не е била надлежно блокирана и да се е изместила от вибрациите. 
 
"Заради голямата скорост машинистът физически не е можел спешно да удари спирачки", предполага изданието. 
 
Според цитиран машинист от метрото спадът в напрежението, за който бе съобщено вчера, може да е превключил на червено всички светофари по линията, което автоматично задейства и стрелките. Още преди месец московчани са се оплаквали от вибрации в метрото. 
 
В официален отговор, качен вчера във Фейсбук, ръководството на метрото твърди, че не са открити никакви нарушения. 
 
Корпорацията "Руские машини" планира да участва в търг за нови метровагони съвместно със "Сименс" и следи вече от години аварийността в московския метрополитен. "Инвестициите са огромни (. . .); парите обаче отиват в погрешна посока", заявява нейният вицепрезидент Елена Матвеева. 
 
Според нея ръководството на метрото отказва да модернизира мотрисите и инфраструктурата – "именно консерватизмът е глобалната причина за такива извънредни произшествия".
 
Най-чудното и най-странното според "Московский комсомолец" е, че пожарникарите са получили първите достоверни данни за станалото чак 40 минути след катастрофата. Първият вагон излязъл от релсите и "започнал да хвърчи из тунела, рушейки всичко наоколо", били прекъснати кабели, из тунела плъзнал пушек и чакащите на близката станция започнали да нервничат – а междувременно служителите в метрото "бавно и почти достолепно преговаряли как по-добре да организират спасителната операция". 
 
Все още не се знае какво точно е станало в тунела. Министерството на извънредните ситуации твърди само, че не е бил терористичен акт. Заводът производител на авариралия влак "Метровагонмаш" отказва коментар до края на следствието, пише "Новие известия".
 
Тази година имаше над 10 инцидента в подземната железница на Москва, изтъква "Росийская газета". 
 
Московската градска управа обмисля дали да уволни началника на столичния метрополитен Иван Беседин, информира "РБК дейли". 
 
Тази трагедия не бива просто да потъне в историята, защото пътуващите с метрото са 56 на сто от общия пътникопоток в Москва. Това са средно 8,5 милиона души в делничен ден и броят им постоянно расте, а пропускателната способност на линиите остава същата, предупреждава "Ведомости". 
 
Пострадалите и семействата на жертвите ще получат обезщетения от метрото и от градската управа, президентът Владимир Путин разпореди най-внимателно разследване на случая и наказателното дело е поето от федералното следствие.
Източник: Dir.bg
Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]