Ултра модерен пътнически влак Velaro-D-на Сименс се движи по българската жп мрежа

Един от най новите и модерни в пътнически влакове Velaro-D-базирани на Сименс се движи по българската жп мрежа. Днес влака беше гледан с интерес и сниман от българските железничари на гара Карнобат и други и коментиран в жп форумите в социалните мрежи. Оказа се че това е влак на турските железници TCDD, изработен по поръчка още от 2013г, които се придвижва на собствен ход от Германия до Турция. Четейки изявленията на представителите на Министерство транспорта и БДЖ, че ще закупят нови влакове след концесията на летище София и получаване милионите от там за БДЖ. Като се има времето необходимо за провеждане на обществената поръчка и договор с производителя, нови влакове в БДЖ в най добрия случай може да има след 2020г.

Турските държавни железници (TCDD) са направили през май 2013 г. поръчка на Siemens за първия Velaro-D-базирани влак.От май 2015 г., първият пътнически влак Velaro-D е в експлоатация по турската жп мрежа и обслужва пътниците между Анкара и Коня. TCDD са поръчали още шест пътнически влакове, които се основават на Velaro – най-променлива платформата високоскоростен целия свят.Те ще бъдат в експлоатация по маршрута на Коня-Анкара-Ескишехир от 2017 г.. Мощността е от 8000 кВт, 200-м-дълги мотриси, като влаковете достигат максимална скорост от 300 км / ч.

Споразумението между Сименс и Турските държавни железници (TCDD) включва седемгодишна гаранционна поддръжка включително доставка на резервни части и симулатор за обучение на машинисти.

Новият член на Velaro® Simens семейство е уникален пример за успехслед Испания, Китай и Русия, на Velaro се върна обратно къмЕвропа като Velaro D се движи по турските жп линии.Интегрирана е нова контрол система (ETCS) е направени промени,в пантографите електрическите системи. Във втория проект, на 6HST Турция Velaroпроект, интериора се преструктурира, а в ресторантаобзавеждането е съобразено с взискателния кетъринг дизайн на TCDD

Технически данни Velaro® Simens

Максимална скорост – 300 km / h

дължина на влака – 200 м

Електрозахранване – AC 25 кВ / 50 Hz

изпълнение на сцеплението – 8000 кВт

спирачки – Generator, пневматични

ширина Track – 1435 мм

Брой на осите – 32 (16 задвижване)

подреждане на колелото – Bo'Bo '+ 2'2' + Bo'Bo '+ 2'2' + 2'2 '+Bo'Bo '+ 2'2' + Bo'Bo "

Брой на талиги – 16

Макс. натоварване на ос – 17тона

Брой на автомобили / влак – 8

Брой местаповече от – 500

Tемпература на околната среда-25 ° С до 40 ° С

Системи за управление на влаковете-ETC

 

Димитър Стоянов
ЖП транспорт

Стоянов: Гвоздейков, този добре известен слуга на много господари, върви с маршова стъпка към профукването на 3 млрд. лева

септември 8, 2024

„Министър Гвоздейков, този добре известен слуга на много господари, върви с маршова стъпка към профукването на едни 3 млрд. лева, с които тр…