И като стана дума за министъра на транспорта, редно е да го споменем като човека, произвел голямата и незабелязана (в пушилката на управленското риалити) новина от последната седмица.
Към 200-220 влака трябва да бъдат премахнати от разписанието, а около 1500-2000 железничари – съкратени. Това съобщи пред транспортната комисия в парламента Московски. И се аргументира, че в бюджета за догодина субсидията, която държавата отпуска за компенсиране на пътуванията с намалени цени на ученици и пенсионери, е намалена от 180 на 140 млн. лв.
Би било смешно, ако не звучи страшно – заради едни 40 млн. лева, които държавата, грубо казано, може да премести от единия в другия си джоб, възниква опасността да бъдат съкратени близо една трета от всички влакове в разписанието на българските железници. Което означава колосални транспортни проблеми за стотици хиляди български граждани, допълнително намаляване на приходите за БДЖ, загуба на работни места и провокиране на социално напрежение.
Въпреки казаното, министър Московски може и да е сляп и глух, примерно защото вижда в мечтите си приватизацията на БДЖ, след като компанията бъде окончателно доведена до фалит и поднесена след това на тепсия на правилните купувачи. Подобни действия и мечти вече са се сбъдвали в най-новата история на България.
А може и просто Московски да не става за министър, нищо че му е за втори път. Но дори големите опозиционни сили БСП и ДПС не му искат оставката, защото се занимават с погрешните движения в риалити шоуто, поднасяно от хора, които тепърва се упражняват как да управляват. На наш гръб, естествено…
Иначе д-р Москов все пак е прав. Няма клинични доказателства за допусната лекарска грешка в диагнозата му, че в циганските гета у нас липсва държава… Искате ли да изчислим колко километра релси ще бъдат откраднати и предадени за скрап, ако БДЖ спре 1/3 от влаковете си?
Източник:www.desant.net, 12.12.2014г.