Въпрос с повишена трудност: Какво прави частният локомотив 55-016 в държавното депо?

Репортаж на журналиста от Нова телевизия Марин Николов разкри поредица от проблеми в БДЖ, за част от които и OFFNews многократно е писал – фаворизирането на новосъздадена частна компания за многомилионни поръчки за ремонт на локомотиви и назначенията в БДЖ на ритнитопковци само за да ритат футбол в селските групи.

Наблюдателни наши читатели обаче откриха, че камерата на телевизията е заснела и друг много сериозен проблем, за който в репортажа не се казва нито една дума.

Във видеото има кадри от Локомотивно депо – София, което е собственост на БДЖ-Пътнически превози. Там много пъти се вижда локомотив 55-016. Върху машината греят буквите БДЖ, но тя всъщност няма нищо общо с държавната жп компания.

От години този локомотив е собственост на химическия комбинат “Неохим” АД – Димитровград, а съвсем наскоро е продаден на друга частна компания за поддръжка на релсови пътища.

Локомотивът има един сериозен проблем – повредена режимна кутия – и затова на кадрите е вдигнат на крикове и предавката му е извадена. Това е много сложен и скъп ремонт.

 Според наблюдателният читател на OFFNews от това следват няколко много логични въпроса:

На какво основание частен локомотив се ремонтира в депо на БДЖ? Кой плаща за труд, части, консумативи, ток? Дали не е данъкоплатецът чрез субсидията на БДЖ-Пътнически превози, чието е въпросното депо?

Може ли, локомотив на частен превозвач с подобен проблем да се ремонтира в депо на БДЖ-Пътнически превози?

Дали ремонтът не минава по документи през ЖП Тракция, а фактически да се извършва от депото? 

Източник: https://offnews.bg/ikonomika/vapros-s-povishena-trudnost-kakvo-pravi-chastniat-lokomotiv-55-016-v-673810.html