Въпрос с повишена трудност: Какво прави частният локомотив 55-016 в държавното депо?

Репортаж на журналиста от Нова телевизия Марин Николов разкри поредица от проблеми в БДЖ, за част от които и OFFNews многократно е писал – фаворизирането на новосъздадена частна компания за многомилионни поръчки за ремонт на локомотиви и назначенията в БДЖ на ритнитопковци само за да ритат футбол в селските групи.

Наблюдателни наши читатели обаче откриха, че камерата на телевизията е заснела и друг много сериозен проблем, за който в репортажа не се казва нито една дума.

Във видеото има кадри от Локомотивно депо – София, което е собственост на БДЖ-Пътнически превози. Там много пъти се вижда локомотив 55-016. Върху машината греят буквите БДЖ, но тя всъщност няма нищо общо с държавната жп компания.

От години този локомотив е собственост на химическия комбинат „Неохим“ АД – Димитровград, а съвсем наскоро е продаден на друга частна компания за поддръжка на релсови пътища.

Локомотивът има един сериозен проблем – повредена режимна кутия – и затова на кадрите е вдигнат на крикове и предавката му е извадена. Това е много сложен и скъп ремонт.

 Според наблюдателният читател на OFFNews от това следват няколко много логични въпроса:

На какво основание частен локомотив се ремонтира в депо на БДЖ? Кой плаща за труд, части, консумативи, ток? Дали не е данъкоплатецът чрез субсидията на БДЖ-Пътнически превози, чието е въпросното депо?

Може ли, локомотив на частен превозвач с подобен проблем да се ремонтира в депо на БДЖ-Пътнически превози?

Дали ремонтът не минава по документи през ЖП Тракция, а фактически да се извършва от депото? 

Източник: https://offnews.bg/ikonomika/vapros-s-povishena-trudnost-kakvo-pravi-chastniat-lokomotiv-55-016-v-673810.html

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…