Варна може да стане врата към ЕС за малайзийското палмово масло

Варна може да стане врата към Европейския съюз за малайзийското палмово масло. Това стана ясно на среща между представител на Съвета по палмово масло на Малайзия и ръководството на „Пристанище Варна" ЕАД.

На двустранната среща бяха обсъдени възможностите за внос на сурово масло на терминалите на варненското пристанище. Гостите бяха запознати с възможностите на порта за обработка на товари, настоящото състояние и перспективите за развитие и факта, че досега такъв тип товари най-често са пристигали у нас с контейнери.

От своя страна гостите представиха Съвета, който представлява обединение на над 1000 малайзийски дружества за производство, износ и търговия с органичния продукт, масло, получено от месестата част на плодовете на маслената палма.

Ръководството на „Пристанище Варна" ЕАД и чуждестранните гости се договориха за допълнителни срещи, на които в бъдеще да бъдат обсъдени по-подробно евентуалните търговски отношения.

„Пристанище Варна е държавен пристанищен оператор. Нашата основна цел е привличането на повече товари. Надяваме се, че отношенията ни със Съвета по палмово масло на Малайзия ще имат бъдещо ползотворно развитие, както за „Пристанище Варна" ЕАД, така и за десетките фирми износителки от страната", каза инж. Иван Янакиев, директор на направление „Експлоатация" във варненското пристанище.

Ръководството на държавния пристанищен оператор получи и официална покана от Съвета за участие в негова официална среща, която ще се проведе в средата на септември във Варшава, Полша.

Източник: DARIK

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]