Визитка: Инж. Васил Рангелов има завършено висше техническо и икономическо образование. Трудовият си стаж започва в Железопътен завод – София. Работил е като транспортен експерт и ръководител в Столичния градски транспорт и Столична община. Бил е директор е на Научно-изследователския и технологичен институт по автомобилен транспорт. От 1990 г. е един от основателите на Икономическа групировка „Автотранспорт“ и Националния съюз на превозвачите. Бил е заместник-министър на транспорта и съветник на министъра на транспорта при правителства с участие на БСП. Член е на УС на НТС по транспорта и експертен сътрудник към транспортната комисия на 41-то, 42-то и 43-тото Народно събрание.
- Господин Рангелов, какъв беше основния акцент на организирания от НТС железопътен форум?
- Ако само с една дума мога да опиша основният акцент на форума – това е дигитализацията. Цифровизирането на железопътния транспорт е от изключителна важност, като в нея се включват не само техническите системи, но и цялостната организация на работата в железницата. Цифровизацията бе акцент на основните два доклада от страна на ДП „НК Железопътна инфраструктура“, които са един от основните бенефициенти по Плана за възстановяване и развитие. В този план има заложени сериозни средства за изграждане и развитие на телекомуникациите в жп транспорта – както за изграждане на системи за сигурност, така и за изграждане на цялостна оптична мрежа.
- Какви други акценти се откроиха по време на конференцията?
- Както винаги голям интерес предизвика доклада на инж. Стефан Братоев – директор на софийския Метрополитен. Новината оттам е, че вече са осигурени средствата за довършване на третия метродиаметър. Така че може да очакваме начало на строителството много скоро и до две-три години той да бъде напълно завършен.
- Какво можете да кажете за присъствието на българския бизнес на вашия форум?
- Това, което ние се опитахме бе да съберем на едно място бизнеса и двете държавни компании – НКЖИ и БДЖ. За съжаление от БДЖ предпочетоха да не присъстват на това събитие. Това разбира се го отчитам като минус, тъй като компанията също има участие в Плана за възстановяване и контактите с железопътния бизнес биха й били много полезни. Въпреки това интересът бе голям и присъстваха доста сериозни компании от железопътния сектор.