"БДЖ – Пътнически превози” ЕООД не е предприело отмяна на влакове, а само временни промени в разписанието на някои от тях. Това заявяват в позиция от холдинга по повод коментари за промените.
По-рано от БСП поискаха оставката на ръководството на железницата, заради спирането на влакове, които според тях изпълняват социални функции.
Последните капиталови ремонти на локомотиви на БДЖ са извършени в периода 1993 г. – 1996 г. като през 2002 г. е закрит и последният завод за ремонт на локомотиви в България. Въпреки това дружеството се ангажира със спешни ремонти на локомотивния парк, гарантиращи спазването на разписанията от 15-и септември 2016 г., посочват от БДЖ.
В съобщението се казва още, че от началото на кризата и заплахата от фалит, финансовото състояние на БДЖ никога не е било по-добро от днес.
"БДЖ – Пътнически превози” и „БДЖ – Товарни превози” отчитат положителен финансов резултат за първото шестмесечие на годината. В резултат от преструктурирането и оздравяването задълженията към банките кредитори са намaлени с 400 млн. лева.
По повод на спортната дейност на БДЖ от холдинга уточняват, че футболният клуб „Локомотив БДЖ” е отделно от БДЖ юридическо лице с нестопанска цел. Финансирането му се осъществява изцяло чрез спонсорска дейност и няма нищо общо с финансите на БДЖ.
Отборът е съставен изцяло от служители и работници на отделните дружества в „Холдинг БДЖ” ЕАД. Ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД ще продължи да насърчава развитието на работническия спорт, така както се прави в цивилизования свят, допълват от БДЖ.
Източник : www.dnes.bg