Националният железопътен превозвач води преговори с румънските и унгарските железници за отварянето на директна жп линия от София за Будащепа през мост „Нова Европа“ (Дунав мост 2 – бел.ред.) . Това каза в интервю за „Фокус” инж. Антон Гинев, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Очакванията са международният влак по този маршрут да бъде включен в графика за движение за 2014 г./2015 г. Така ще бъде възстановена връзката с Централна и Западна Европа. „В БДЖ вече има постъпили няколко искания за превоз на товари и по тази тема също текат разговори”, каза инж. Антон Гинев.
Според него с оглед увеличаване на железопътния трафик по мост „Нова Европа“, е необходимо значително модернизиране на железопътното направление Видин – София – Кулата/София – Свиленград (българо-турска граница). Това означава да бъдат предприети стъпки за постигане на по-високи скорости.
В инвестиционния проект, по който работи Национална компания Железопътна инфраструктура (НКЖИ) „Модернизация на железопътната линия Видин-София”, финансиран по ОП „Транспорт“, е заложено изцяло ново изграждане на почти цялата част от настоящата железопътна линия. Поради тази причина индикативните стойности за неговата реализация са много високи. Към момента НКЖИ работят по оптимизиране на стойностите и разделянето му на няколко отсечки, които поетапно да бъдат изпълнявани. Очакваме първа да стартира изпълнението на участъка Видин – Медковец.
Целта е след завършването на цялата линия, да предложим железопътна услуга с високо качество на българските и чуждестранни пътници и осигуряване на вътрешния и международния товарен жп трафик. Реализацията на този проект ще допринесе за намаляване времето за пътуване с влак и естествено, за увеличаване конкурентоспособността на железопътния транспорт, каза инж. Антон Гинев.
Източник: http://news.expert.bg, 27.05.2014г.