Българинът се вози 20 пъти по-често с автобус, отколкото с влак. Според данните на националната статистика за първите 6 месеца на тази година с автобус у нас са пътували 212 милиона души, а с влак – 12 милиона. В сравнение с 2014 г. при БДЖ има отлив от около 1 милион пътници, а при автобусните превозвачи са отишли близо 10 милиона. БДЖ отказа 1 000 000 пътници само за година Държавният ЖП превозвач има само 5.1% пазарен дял. Ръст има и при пътуването със самолет съобщи БТВ.
Автотранспортът бележи спад във вътрешните превози, но има сериозен ръст в международните пътувания. Тенденцията е с тях да се стига до близки летища за по-евтини далечни полети. "Избират да се качват по други дестинации за самолети – примерно от Истанбул има много евтини полети за чужбина и пътуват до Истанбул и оттам се прекачват", посочи Галя Топалова от Националното сдружение на автобусните превозвачи.
При градският транспорт автобусите отново са най-предпочитани – 114 милиона пътници за първото полугодие на годината и се увеличават. Намаляват пътуващите с тролеи и трамваи. Най-осезаем е ръстът при метрото. То е най-бързият транспорт в града. С метро се возят над 300 000 столичани дневно. В момента метрото покрива около 30% от София като амбицията е през следващите години да станат 65. „Когато се пуска нов участък, освен пътниците, които са в този участък, се привличат и пътниците, за които се появяват по-добри дестинации от другите участъци, така че всяко следващо разширение увеличава натоварването и в другите участъци", посочи директорът на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев.
Националната статистика няма данни затова, колко българи обаче ползват коли във всекидневното си придвижване. Регистрираните автомобилите в България обаче са около 3 милиона, а броят им непрекъснато расте.
Източник: btvnovinite.bg