Студентски град: изоставен в плана за разширение на Софийското метро?

Студентски град Изоставен в плана за разширение на Софийското метро
Снимка: Метрополитен АД

Студентски град: изоставен в плана за разширение на Софийското метро?

След дълги години отлагане разширение на метрото до Студентски град, вчера получихме добрата новина. Софийска община приема подробен устройствен план за разширение на линия 2 от “Витоша“ до  “Студентски град“ с още 3 спирки.

На територията на район Студентски живеят над 100 000 души, от които 37 000 студенти в студентските общежития.

Създаването на удобна транспортна връзка чрез софийското метро на студентските общежития с университетите ще гарантира не само облекчаване на автомобилния трафика, но и ефективен и бърз транспорт до учебните заведения.

Постигат ли се тези цели с това, което общината вчера ни предложи?

Фактът, че не се подготвя подробен устройствен план за окончателното удължение на метрото в Студентски град, а само на 3 спирки, създава съмнения, че общината не бърза с реализацията на този проект.

С предложеното от общинарите решение Студентски град да се върже към Линия 2: бул. Черни връх – кв. Обеля, ще даде добър достъп на студентите до Мол Парадайс, Парк мол (станция европейски съюз), НДК и Витошка. Е, все пак е възможно връзките с университетите да се осъществят чрез прехвърляне на друга метро или автобусна линия.

С това решение ни лишиха от възможността да се обсъди вариантът за свързването на Студентски град със спирката на Г.М. Димитров, която е само на километър, километър и половина, от общежитията в Студентски град, ще даде връзка с голяма част от университетите на територията, както в район Студентски, така и по протежението на линиите от летище София и бизнес центъра до Сливница и Обеля (линия 1 и линия 4). В района на тези линии са разположени УАСГ, СУ, Медицинският университет, Техническият университет, Минно – геоложкият университет, Химикотехнологичен и металургичен университет, Лесотехническият университет, Художествената академия и други. Възможно е да се търси вариант за свързване с друга спирка от линия 1 и 4.

От съобщението на Общината стана ясно, че не е предвидено финансиране на този участък за следващите години, а приоритетно ще се изгражда в кв. Гео Милев – ж.к. Слатина – зала Арена армеец/Тех.парк София – бул. Цариградско шосе“. Ясно е че българските студенти ще трябва да изчакат за следващия програмен период на ОП „Транспортна свързаност“, което дава перспективата, че най-рано удължението ще бъде построено едва след 2030 г. Явно е, че никой не бърза да реализира този проект в следващия мандат на новоизбраните кмет и общински съветници!

Не е ли време общината да поеме ясни ангажименти за развитието на Студентски град и на транспортната система, за да няма съмнение, че подобни инициативи са само предизборна кампания от празни обещания за местните избори през октомври 2023 година? Не е ли време тези, които ще поискат доверието на гражданите на София да разберат, че София не е само жълтите павета, а и териториите, на които живее по-голяма част от населението. Всички ние имаме нужда от общинари, които ще ни гарантират балансирано благоустрояване и развитие на градската среда във всички райони и добри транспортни връзки, екологично чиста градска среда, за което може да допринесе именно ефективното развитие на метрото.

Трако, изложение на локомотиви и вагони
ЖП транспорт

Trako отвори врати за посетители в Гданск

септември 23, 2023

Trako привлича стотици изложители и десетки хиляди посетители. Толкова голям интерес към събитието със сигурност се дължи на актуалните тенд…

Въздушен транспорт

Хеликоптер изчезна край Гърмен

септември 22, 2023

Хеликоптер е паднал край село Гърмен, което се намира в близост до град Гоце Делчев, съобщи БГНЕС. За момента няма информация за пострадали …