Wizz Air пуска полети до Сицилия и до Варна от март 2017 г.

 

Това се случва в момент на силна конкуренция между нискотарифните авиокомпании Нискотарифната авиокомпания Wizz Air съобщи, че пуска полети до Варна и до Катания на остров Сицилия от 26 март 2017 г. от София. Полетът до морската столица ще бъде всеки ден, а този до Сицилия два пъти седмично – в сряда и неделя. Цената на вътрешния полет до Варна в едната посока ще започва от 19.99 лв., а този до италианския остров от 39.99 лв. Линията до сицилианския пристанищен град, разположен в подножието на вулкана Етна, е нова за българския пазар и ще популяризира атрактивната дестинация, до която няма директна връзка към момента. Полетът София – Варна не е нов за компанията. Между средата на 2008 г. и ноември 2010 г. тя извършваше такива, като беше пряка конкуренция на националния авиопревозвач „България ер ". В момента той единствен извършва редовни полети от София до морските летища в Бургас и Варна. Причините за спирането на полета до Варна преди години така и не станаха известни. Сега обаче търговският директор на Wizz Air Джордж Михалопулос заяви, че „започва нова ера във вътрешните полети". Конкуренция в небето Новите полети на унгарския авиопревозвач се обявяват във време на жестока конкуренция на летище София , след като от тази година в играта влезе и другата голяма нискотарифна компания Ryanair. За разлика от Wizz Air, която разширява бизнеса си в България бавно и постепенно години наред, ирландският авиопревозвач влезе агресивно, обявявайки 21 полета от летище София както до класически,така и до напълно нови дестинации. Откри нова база с 3 самолета и заяви намеренията си пътниците на превозвача от летище София до достигнат 1.6 млн. годишно. Преди това компанията кацаше само в Пловдив, откъдето лети до Лондон и Франкфурт, като полетите индиректно се субсидираха в някаква степен от фонд, създаден от общините в региона. Wizz Air отговори на навлизането на Ryanair, като обяви, че ще позиционира седми самолет в базата си в София този декември. През май обяви и нови дестинации от Коледа като Базел, Нюрнберг и Донкастър, като нови маршрути за 2016 г. са и тези от София до Кутаиси, Грузия, до Будапеща и до Копенхаген. Авиокомпанията оперира 33 линии до 17 държави от летищата в София, Варна и Бургас, като унгарската компания е силна в пазарите в Централна и Източна Европа. Политиката на третия голям лоукост -EasyJet, пък е коренно различна. Тя оперира само няколко основни дестинации и като цяло няма голям интерес от засилването на бизнеса си в тази част на Европа, преди да е достигнала достатъчна гъстота на присъствието си на големите западни пазари. И покрай тях и "България ер " Силната конкуренция не подмина и националния авиопревозвач, като ирландският превозвач Ryanair беше първият, който си позволи открито да изрази недоволството си заради това, че „България ер " има забавени плащания на такси към летище София , които по последни данни са за около 47 млн. лв. Новият играч на летище София дори съобщи, че е подал жалба по въпроса до Европейската комисия заради този казус, като според търговския директор на Ryanair Дейвид 0'Брайън става дума не за директна финансова помощ, а за държавна закрила, която позволява на „България ер " да не изплаща старите си дългове, докато трупа нови. Вътрешният полет на Wizz Air до Варна, където „България ер " е монополист, ще постави българската компания отново в конкурентна среда, от което ще спечелят пътниците. ***Компанията летеше до Варна преди години, но се отказа по неясни причини.***текст под снимкаНискобюджетният превозвач ще разбие монопола на „България ер " до Варна

 

Иточник: http://www.crossdisplay.bg, 19.09.2016г.