Започват наесен 7 станции от третия лъч на метрото

Най-късно в началото на 2019 г. метрото ще се движи от театър “Зад канала” до пазара на “Красно село”. По трасето с дължина 7 км са разположени 7 подземни станции. То е част от третия метродиаметър, който е с дължина 16 км и ще има 16 станции. Строителството на най-тежкия участък от третата линия ще започне наесен, съобщи за “24 часа” шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев.

През май трябва да стане ясно кои ще са изпълнителите на 7-километровото трасе, разделено на 4 позиции. Кандидатите да го строят са 14 български и чужди обединения от фирми. Строителството на новия участък ще стартира паралелно, а през 2016 г. отново къртица ще започне да копае тунелите. Паралелно с процедурата за избор на изпълнители на трасето е обявен и търг за доставка на 20 влака, които ще обслужват новите станции, и за проектант на метродепото.

Според прогнозите новият участък ще струва около 400 млн. евро, а цялата трета линия – 620 млн. евро.

Станциите от централния участък, за който ще бъде осигурено финансиране от оперативна програма “Транспорт”, ще са разположени по трасето от бул. “Вл. Вазов”, ул. “Проф. Милко Бичев”, бул. “Евлоги и Христо Георгиеви”, Орлов мост, булевардите “В. Левски”, “П. Евтимий”, “Прага”, ул. “Г. Софийски”, ВМА, кръстовището на булевардите “България” и “Гешов” и улиците “Кюстендил” и “Житница”. Те ще са на театър “Зад канала”, Орлов мост, Попа, НДК, ул. “Г. Софийски”, при “Гешов” и “България” и до пазара на “Красно село”.

Целият трети лъч ще свърже кварталите “Левски”, “Хаджи Димитър”, “Герена”, центъра, “Красно село” и “Овча купел”. Пресичането на третата линия с първата ще става при станцията на Софийския университет. Там третият лъч ще мине под тунела на първия. Затова новата станция ще бъде на 24-25 м под земята. Ще се направи и подземна връзка, която ще е под Перловската река, с подлеза при “Ариана”, уточни Братоев.

Надълбоко, също на над 20 м под земята, ще бъде и станцията при НДК. Там ще става пресичането и прекачването с втората линия. По цялата трета линия ще има 12 подземни и 4 надземни станции. Станции ще има и на стадион “Георги Аспарухов” и на бул. “Цар Борис III”. В двата края на линията са предвидени открити паркинги с по 650 места. При последната станция, която ще е под Околовръстния път, ще се направят входове и от страната на кв. “Горна баня”. До една от станциите в “Овча купел” ще се построи малка жп гара.

Така метрото ще стигне и до Перник, защото новата жп гара ще е по линията София – Перник.

С изграждането на третия лъч метрото ще обхване 60% от града и ще превозва по над 550 000 души дневно. Тогава метромрежата ще е дълга 56 км и ще има 51 станции.

Още на 8 май обаче метрото ще се разшири с още 3 станции и ще стигне до Бизнес парка. През юни догодина пък трябва да е готова и новата станция от втората линия, която сега се строи, при ул. “Сребърна”.

 

24 часа

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]