Огромна конкуренция за изпълнение на третия лъч на метрото

Търгът за строител на третия лъч на софийското метро е предизвикал сериозен интерес сред строителните компании, стана ясно след отварянето на офертите за изграждането на 4 отсечки от новия метродиаметър. Той ще свързва кв. "Овча купел" с кв. "Левски", а в момента "Метрополитен" ЕАД избира изпълнители само за средния участък на линията.
 
Зелена светлина от Брюксел
 
В процедурата участват 13 обединения, включващи италиански, испански, чешки и китайски фирми, както и турската компания Guelermak, която кандидатства самостоятелно за изграждането на позиция 4 (виж таблица).
 
От Столичната община казват, че вече са получили нужното "да" от Европейската комисия за финансиране на първата фаза от проекта, за която е отворен и сегашният търг. В документацията не е посочена прогнозна стойност, но гаранцията за участие по всички позиции е 4.1 млн. лв. Според Закона за обществените поръчки тя не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на договора, което означава, че в този случай тя е поне 400 млн. лв. без ДДС.
 
За строителството на другите два етапа общината прогнозира, че ще са необходими около 160 млн. евро. За тях все още не е осигурено финансиране.
 
Чуждестранните участници
 
Чешката "Метростав" дебютира у нас в обединение с друг чешки строител "Метропроект  – Прага", който изпълнява поръчката за бъдещото трасе на метрото до жк "Хладилника" в обединението "Метро Черни връх 2013".
 
За четвъртата позиция се борят и две турски компании. Guelermak, която строи истанбулското метро, стъпва за пръв път на българския пазар. Неин конкурент е "Доуш иншаат ве тинджарет", който през 2008 г. построи част от втория лъч на метрото. Сега участва като част от гражданско сдружение "Дву".
 
Испанската "Ел Ду" също участва за първи път в търг за инфраструктура у нас. В обединение с нея се включва и испанската "Конструктора Сан Хосе", която вече наддава за една от отсечките на магистрала "Струма".
 
В търговете за "Струма" се е включвал и китайският кандидат за строител на метрото – "Чайна комюникейшън кънстръкшън къмпани". Компанията е част от консорциум "СССС-СК-13".
 
Нови играчи са и италианските Seli Overseas и Grandi Lavori Fincosit S.p.A, които са в надпреварата за изграждане на позиция №4 с обединението "Метро София 2015". Ценовите оферти за настоящия търг ще бъдат отворени до месец.
Източник: Капитал
Автомобилен транспорт

Служебният кабинет върна Бойко Рановски в Автомобилна администрация

Бойко Рановски се връща начело на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация, съобщиха Нова и бТВ.  Рановски бе освободен от поста в средата на февруари, като той самият обясни, че не е […]

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]