Огромна конкуренция за изпълнение на третия лъч на метрото

Търгът за строител на третия лъч на софийското метро е предизвикал сериозен интерес сред строителните компании, стана ясно след отварянето на офертите за изграждането на 4 отсечки от новия метродиаметър. Той ще свързва кв. "Овча купел" с кв. "Левски", а в момента "Метрополитен" ЕАД избира изпълнители само за средния участък на линията.
 
Зелена светлина от Брюксел
 
В процедурата участват 13 обединения, включващи италиански, испански, чешки и китайски фирми, както и турската компания Guelermak, която кандидатства самостоятелно за изграждането на позиция 4 (виж таблица).
 
От Столичната община казват, че вече са получили нужното "да" от Европейската комисия за финансиране на първата фаза от проекта, за която е отворен и сегашният търг. В документацията не е посочена прогнозна стойност, но гаранцията за участие по всички позиции е 4.1 млн. лв. Според Закона за обществените поръчки тя не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на договора, което означава, че в този случай тя е поне 400 млн. лв. без ДДС.
 
За строителството на другите два етапа общината прогнозира, че ще са необходими около 160 млн. евро. За тях все още не е осигурено финансиране.
 
Чуждестранните участници
 
Чешката "Метростав" дебютира у нас в обединение с друг чешки строител "Метропроект  – Прага", който изпълнява поръчката за бъдещото трасе на метрото до жк "Хладилника" в обединението "Метро Черни връх 2013".
 
За четвъртата позиция се борят и две турски компании. Guelermak, която строи истанбулското метро, стъпва за пръв път на българския пазар. Неин конкурент е "Доуш иншаат ве тинджарет", който през 2008 г. построи част от втория лъч на метрото. Сега участва като част от гражданско сдружение "Дву".
 
Испанската "Ел Ду" също участва за първи път в търг за инфраструктура у нас. В обединение с нея се включва и испанската "Конструктора Сан Хосе", която вече наддава за една от отсечките на магистрала "Струма".
 
В търговете за "Струма" се е включвал и китайският кандидат за строител на метрото – "Чайна комюникейшън кънстръкшън къмпани". Компанията е част от консорциум "СССС-СК-13".
 
Нови играчи са и италианските Seli Overseas и Grandi Lavori Fincosit S.p.A, които са в надпреварата за изграждане на позиция №4 с обединението "Метро София 2015". Ценовите оферти за настоящия търг ще бъдат отворени до месец.
Източник: Капитал
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]