Заради жалби може строежът на третия лъч на метрото да се забави

 

Граждани са притеснени, че съоръжението ще наруши потокът на подпочвени води

Възможно е жалбите по решението на Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) да забавят изграждането на третия лъч на метрото. Това съобщи главният архитект на София Петър Диков. „Проектът за третия лъч на метрото е подробно проучен и подложен на голям брой обществени обсъждания. Бяха проведени съвети с участието на много граждански съвети и експерти“, допълва той.

Диков коментира, че до сега има подадени две жалби до Министерство на околната среда и водите, които са свързани с Оценката на въздействието върху околната среда. По думите на главния архитект на столицата те са свързани по-скоро с неразбиране на документа, отколкото с реални притеснения с екологичността на третия лъч на метрото.

„Дано не е с цел умишлено да се бави строежът му. Допълнителният ефект от метрото е, че намалява трафика, изгорелите газове, шумовото замърсяване и други негативни ефекти, които причиняват автомобилите”, казва още Петър Диков.

Във въпросните жалби основният мотив е, че построяването на третия лъч на метрото ще наруши естествения поток на подпочвени води и минерални извори. Според експерта това звучи несериозно.

„Не бива всеки да се прави на специалист в области, от които не разбира. Към проекта за метрото са правени много сериозни геоложки проучвания и изследвания – всичко, което е необходимо, освен това вече имаме два лъча на метрото, които са изградени и функциониращи“, посочва Петър Диков, цитиран от агенция „Фокус“.

Той допълва, че реално е възможно забавяне на строежа на метрото заради тези жалби. По думите на главния архитект на София ще има среща с техните подателите.

„Ще инициираме среща с тях, в която ще разговаряме и ще си кажем аргументите – те техните и ние нашите. Делото е насрочено за края на април, а е ясно, че ако тръгне процедура по съдебен спор, няма да се разреши на първото заседание”, обясни Диков.

Източник:

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]