ЖП транспортът става по-сигурен

От месец септември служителите в Националната компания за железопътен транспорт (НКЖИ) ще могат да реагират бързо на авариите по железопътната мрежа и да ги отстраняват за часове.
Досега подмяната на релси и траверси при инцидент или след кражба продължава с дни, а често това блокира движението с влак по едни от най-натоварените участъци.
 
Само за първите 4 месеца на годината кражбите на релси и скрепителни елементи са 225, а натрупаните загуби вече надхвърлят 661 хиляди лева. Именно подобни посегателства често стават повод за инциденти и аварии, а отстраняването им продължава с дни.
„Ако в момента за ремонт и поддържане има релси, елементи и траверси, са необходими от два до три дни тази информация да пристигне до съответното поделение, за да започне ремонтът”, обясни пред „Нова телевизия“ Димитър Панов от НКЖИ.
 
 Скрепителните елементи и релсите сега се съхраняват в десетки складове, разпръснати в страната. При ремонт или поддръжка обаче са нужни дни, за да може железниците да разберат точно къде какво има. А това става с писма, изпращани по пощата.
 
„И е много трудно ръководството на НКЖИ да взима правилните решения – най-малкото, защото трябва да прегледа тази информация, да прецени откъде да изпратят траверси, релси и т.н.”, обясни Ерол Мустафов от НКЖИ.
 
От есента обаче със средства от Брюксел всички данни за дейността на железниците влизат в обща база данни. Така информация за всички необходими материали за отстраняването на дадена авария ще се изискват само няколко часа и при инциденти като този в Септември ще се реагира светкавично 
 
Системата ще облекчи най-много работата на чиновниците в железниците. „Ще отнема много по-малко време, ще има еднаква база данни, независимо къде се намира служителят – дали в централното звено, или в регионалните поделения”, обясни Николета Стоянова от НКЖИ.
 
Над 400 служители на железниците ще бъдат обучени да работят с новата система.
 
Източник: Econ.bg
Автомобилен транспорт

Росен Желязков: Яд ни е, можехме да решим въпроса с пакета „Мобилност“ за целия 700-членен ЕП

Всеки член на Европейския парламент организира така своя дневен ред, че да присъства на заседание. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков във включване по телефона в сутрешния блок на […]

Автомобилен транспорт

Автомобили на приложението за такси „Максим“ са спрени от движение

На шофьори на автомобили на компанията за споделени услуги за пътуване „Максим“, която действа на същия принцип, както вече спряната „Юбер“, са били съставени актове, а със заповед са спрени […]

Автомобилен транспорт

Загубихме отлагането на пакет „Мобилност“ с два гласа

Със 156 на 154 гласа България и останалите страни – членки току-що загубиха битката за отлагането на пакета „Мобилност“. Това се случи току-що на заседание на Европейския парламент в Страсбург. […]