Бъдещето на държаните товарни превози – светло или мрачно?

Приватизацията до момента струва 10 млн. лева минимум. Няма ясна структура и ясни активи в "БДЖ – Товарни превози", за да се случи тази приватизация. Това заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев в студиото на "Денят започва".

По данни на Ананиев дялът на "БДЖ – Товарни превози" е 40 %. Има още 6-7 превозвачи, които оперират на територията на страната, като ръстът в последните 2 години е 10 %.

Според председателя на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, частните товарни превозвачи действат "на гърба" на БДЖ. Сега БДЖ става излишно и се търси неговото фалиране, за да се освободи пазара за нови играчи на стойност 100 млн. лева годишно. Трудно ще ви бъде, закани се Бунев.

Начело на железниците се слагат хора, които не разбират от работата, включително и сегашният екип, заяви Симеон Ананиев. След това се овладяват обществените поръчки. Даде за пример Австрия и Германия, където има мениджърски конкурси.

Петър Бунев призова за дългосрочна стратегия, а не с всяко следващо правителство да се сменя и политиката към железниците.

 

Източник : www.news.bg

 

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]