БДЖ отново започна да вози пътници с мотриси произведени преди около 45 години, научи „Монитор“. Само преди дни една от спрените преди време от движение машини от серия 32 возеше пътници между гарите Горна Оряховица и Плевен. Според Петър Бунев от жп синдиката към КНСБ мотрисите от серия 32 са спрени, но има 6-7 със сменена електрическата инсталация и могат да се използват. „Те имат още малко ресурс за движение и за това се пускат по различни къси маршрути“, уточнява той. По думите му, сега има голяма липса на подвижен състав и за това и по-често се използват. От пресцентъра на транспортното министерство потвърдиха, че въпросните електрически мотриси се пускат по различни къси дестинации, когато няма с какво да се превозят пътниците. От ведомството споменаха и маршрута между гарите Габрово и Царева ливада. Въпросните електрически мотриси от серия 32 са внесени у нас между 1971 г. и 1976 г. Произведени са в завода в Рига, Латвия. Голяма част от тези мотриси са спрени от употреба през 2007-2008 след доставката на новите мотриси Siemens серия 30 и 31. Петър Бунев обясни още, че навремето е имало идея въпросните мотриси да се ремонтират изцяло в наш завод или да се изпратят в завода производител в Латвия, но тя не се е осъществила. Синдикалистът прогнозира, че проблемът с недостига на подвижен състав ще се изостри догодина, когато и дизеловите и електрическите мотриси Siemens бъдат спрени за ремонт. „Тогава не е ясно с какво ще се покрива разписанието, защото обикновено една мотриса пътува по 10 пъти на ден“, добави Бунев.***текст под снимкаМотриса от серия 32 преди тръгването обратно от Плевен към Горна Оряховица.
БДЖ отново ни вози на 45-годишни електрички
Свързани статии
Жп бизнесът през 2015 г. – частни компании продължават да отнемат товари от БДЖ
февруари 11, 2017
През 2015 година частните железопътни компании са продължили да отнемат товари от държавните БДЖ. Това показват предварителните данни за па…
Ръководството на БДЖ го води през познатите порочни кръгове на самоунищожението
февруари 3, 2017
Без съмнение Българските железници са най-големият страдалец на новата и най-нова българска история. Дружеството десетилетия оцелява въпр…
Кредиторите чакат пари от БДЖ до края на юли
февруари 11, 2017
Кредиторите на БДЖ по втория облигационен заем за 120 млн. евро вече са изпратили в транспортното министерство писмено предупреждение в…