БДЖ отново ни вози на 45-годишни електрички

БДЖ отново започна да вози пътници с мотриси произведени преди около 45 години, научи „Монитор“. Само преди дни една от спрените преди време от движение машини от серия 32 возеше пътници между гарите Горна Оряховица и Плевен. Според Петър Бунев от жп синдиката към КНСБ мотрисите от серия 32 са спрени, но има 6-7 със сменена електрическата инсталация и могат да се използват. „Те имат още малко ресурс за движение и за това се пускат по различни къси маршрути“, уточнява той. По думите му, сега има голяма липса на подвижен състав и за това и по-често се използват. От пресцентъра на транспортното министерство потвърдиха, че въпросните електрически мотриси се пускат по различни къси дестинации, когато няма с какво да се превозят пътниците. От ведомството споменаха и маршрута между гарите Габрово и Царева ливада. Въпросните електрически мотриси от серия 32 са внесени у нас между 1971 г. и 1976 г. Произведени са в завода в Рига, Латвия. Голяма част от тези мотриси са спрени от употреба през 2007-2008 след доставката на новите мотриси Siemens серия 30 и 31. Петър Бунев обясни още, че навремето е имало идея въпросните мотриси да се ремонтират изцяло в наш завод или да се изпратят в завода производител в Латвия, но тя не се е осъществила. Синдикалистът прогнозира, че проблемът с недостига на подвижен състав ще се изостри догодина, когато и дизеловите и електрическите мотриси Siemens бъдат спрени за ремонт. „Тогава не е ясно с какво ще се покрива разписанието, защото обикновено една мотриса пътува по 10 пъти на ден“, добави Бунев.***текст под снимкаМотриса от серия 32 преди тръгването обратно от Плевен към Горна Оряховица.