От 1 ноември дружеството поема поддръжката на локомотивите и вагоните си"БДЖ Сървисиз" вече ще ремонтира локомотивите и вагоните на "БДЖ – Товарни превози " и "БДЖ – Пътнически превози ", научи Стандарт". Това ще е нова, трета компания в състава на "Холдинг БДЖ ", сочи програмата за преструктуриране, която вече строго се изпълнява. Според нея от 1 ноември новото дружество "БДЖ Сървисиз" ще поеме ремонта на всички видове локомотиви и вагони на товарния и пътническия държавни превозвачи. За управител на новата компания засега е определен Велик Занчев, който от ноември 2014 г. и досега е председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ ". Създаването на "БДЖ Сървисиз" се налага поради факта, че всички частни ремонтни заводи в България не приемат поръчки на "БДЖ холдинг", тъй като той хронично не заплаща услугите им. Както вече "Стандарт" писа, най-модерният жп завод у нас -русенският "Експрес сервиз", категорично отказва да приема локомотиви на БДЖ , а смесената компания "БДЖ Кон-чар" е завела дело срещу холдинга за неплатен ремонт на 10 машини, Серия 46. Поради това БДЖ се опитва да позакърпи локомотивите в собствените си депа, но засега – неуспешно. Според запознати,"Холдинг БДЖ " е дал за ремонт няколко локомотива на новата фирма "Жп тракция" ЕООД, която се намира на територията на бившия мета-лургичен комбинат "Кремиковци". От 8 април 2015 г. тя има сертификат за ремонт на електрически и дизелови локомотиви .Освен това "БДЖ -Пътнически превози " планира да рециклира 100 вагона, научи още "Стандарт". Все още обаче не е обявена обществена поръчка за това. Въпреки това вече се събирали оферти за доставки на врати, прозорци и други елементи за рециклиране на вагоните. Очаква се парите за обновяването на 100-те пътнически вагона да дойдат от концесията на летище София.
Източник: http://www.crossdisplay.bg