Бас с героите на социалистическия труд, че тогава не се е строило толкова много и качествено, колкото при неговото управление – с такова предложение излезе премиерът Бойко Борисов при откриването метрото до Бизнеспарка. Новият участък е 3,5 км.
“С какво да сравня метрото – 4 км са направили до 1989 г., ние ще направим 63 км. Всеки може да дойде да спори с мен на тази тема и ще го убедя с факти”, отсече Борисов.
Той се похвали и с обектите в страната. “Цяла България е разкопана в момента и има ремонти по автомагистрала “Марица”, “Хемус” и “Струма”. Жп линията за 370 млн. евро се строи и ще е готова през септември. Спортните зали се строят, всички площади, пеещите площади в Пловдив. Мога да се обзаложа с всички герои на социалистическия труд, че такова строителство в такива обеми, с такива тунели, мостове не е правено в България”, каза Борисов. Повод за думите му станаха забележки, че е предложил шефа на метрото Стоян Братоев за орден “Стара планина”. При 40 км тунели не ми се мисли колко герои на социалистическия труд щеше да има, добави той.
Нови автомати за билети, които работят и с кредитни карти, са поставени в новите станции на метрото. На премиера Бойко Борисов му бе показано как работят те. СНИМКА: Десислава Кулелиева
Борисов си спомни и как преди 6-7 г. обсъждал, че трябва да се направи метро в “Младост”, с президента Росен Плевнелиев под едно дърво. Било или круша, или слива, поколеба се премиерът. “Имаше едно дърво… поляна, магарета, крави, овце. Жега беше.
Околовръстното
беше козя пътека
от дупки
А всички квартали отгоре – септични ями, каква миризма се носеше! С Росен застанахме на сянка под дървото и той ми каза: “Този Бизнес парк ще стане друг град, ако опънете една линия на южната дъга да идват хората на работа с метрото”, спомни си Борисов.
Бунищата и глутниците в “Младост 4” отстъпиха място на езера и градинки, похвали се и Плевнелиев.
600 паркоместа до Бизнес парка с новите станции
600 нови паркоместа ще има по бул. “Александър Малинов” около Бизнес парка в Младост заради новите 3 станции на метрото, които бяха открити ДНЕС. Под станцията на самия Бизнес парк ще бъде направен подземен паркинг със 120 места. Още 480 ще има в локалните платна на булеварда.
Те трябва да са готови през август, когато ще завърши и продължението на булеварда от ул. “Балан” до околовръстното. Плановете са целият булевард над метрото да е с по 3 ленти в посока. Започва и разширението на “Александър Малинов” от кръстовището му с “Андрей Сахаров” до “Цариградско шосе”.
Според общината с пускането на трите станции в “Младост” трафикът в комплекса ще намалее с над 8000 коли на ден, а метрото ще се ползва от още 42 000 души.
През август софийското метро
ще мине
психологическата
граница от 40 км линии, похвали се кметът Йорданка Фандъкова. Това ще стане с пускането на участъка от втория метродиаметър от “Джеймс Баучер” до Хладилника.
Вече са подготвени и проектите за третия диаметър и надеждата на общината е строителството да започне в края на годината, обясни Фандъкова.
Заделени са 680 млн. евро за тизграждането му, съобщи вицепрезидентът на Европейската комисия Кристалина Георгиева. “Вече 10 млрд. от новите фондове са на разположение и от тях 680 млн. евро са за метрото. Г-н Братоев, действайте! Браво на строителите, това, което правите, е чудесно и го правите със сърце. Не само защото е служба. Видяхме горе, че сте построили и детска площадка и градинки, така че не само хората да влязат в метрото и да се возят, а като излязат от него, да им е приятно”, похвали еврокомисарката.
Общата стойност на участъка, който ще свързва жк “Левски” с жк “Овча купел” и ще е дълъг 16 км, ще е 800 млн. евро, допълни транспортният министър Ивайло Московски. И при него финансирането ще е с пари от оперативна програма “Транспорт”.
“Жан-Клод Юнкер,
Господ да ни го поживи, благодарение на него и на екипите от министри няма да загубим нито едно евро”, заяви премиерът Бойко Борисов. Президентът на Еврокомисията обаче не дойде на откриването, както не успя да пристигне през април и за станциите до летището.