До една година спират губещите влакове

Най-рано от новото разписание на пътническите влакове за догодина ще могат да се спрат композициите и мотрисите, возещи едва по няколко човека. Това заяви по време на кръгла маса по проблемите на жп сектора, организирана от „Индъстри уоч” управителят на „БДЖ – Пътнически превози” Димитър Костадинов.
„Догодина ще се опитаме да повишим ефективността на системата и да махнем най-неефективните влакове”, поясни той. Според него по този начин железницата ще може
да използва освободения подвижен състав на други места
където има по-голяма необходимост.
„В новата схема ще поставим въпроса общинските транспортни схеми да се съобразят с нашата”, каза още Костадинов. „В момента на много места става обратното, което не е нормално. В Перник например бързи влакове спират на 5 места в града”, каза той.
Шефът на пътническата железница информира, че по-голяма част от общините не се интересуват при подготовката на разписанието на влаковете. Техни представители не се явяват изобщо на насрочените срещи за уточняването му. След като то влезе в сила обаче, се сещат и започват с претенциите.
По думите му в 80-90% от случаите когато гарата се намира извън населеното място, липсва довеждащ транспорт до гарите, което намалява пътниците по железницата.
Костадинов обясни, че само 5 от спрените влакове на 12 януари няма да тръгнат отново от 1 февруари. „Имайки предвид качеството на услугата и поевтиняването на горивата и конкуренцията на автобусния транспорт,
нямаме планове за поскъпване на билетите”
каза още той.
Според Владимир Владимиров, изп. директор на „Холдинг БДЖ”, 3 са основните фактори за конкурентност на превозвача – бързи скорости, удобни превозни средства и цени, съобразени със съответните клиенти. “В момента по първите два критерия сме изостанали – средната скорост на пътническите влакове в България е 55 км в час, а в развитите държави тя е поне от 150 км/ч. „Ползваме стар подвижен състав, който не е комфортен. Цената на билетите е ниска и от нея се възползват студенти, учещи и социално слаби. Не успяваме да привлечем средната класа, която предпочита да пътува с автомобили и автобуси”, обясни шефът на БДЖ.
Товарните превози с 8% ръст
 
АВТОРЪТПрез миналата година „БДЖ – Товарни превози” са превозили 2% повече товари. За 2014 г. по предварителни данни на НКЖИ ръстът на превозените товари от жп превозвачите е 8%. Това съобщи вчера зам.-министърът на транспорта Антон Гинев. Държавната фирма „Товарни превози” е отчела повишаване от 2 на сто. По думите му делът на частните превозвачи на пазара е 50%.
Гинев обясни още, че се обсъжда сериозно възможността за даване на концесия на някои линии. Идеята е концесионерът следва да събира такса и да поддържа инфраструктурата. По думите му една от тях ще бъде Алдомировци – Бели брег. Той припомни, че се водят преговори с швейцарска жп компания за стопанисване или концесия на теснолинейката  Септември – Добринище. Според него обаче в случая трябва да има и проявен интерес от общините, които да станат партньори в проекта за развитие на туристическия бранш.
„За да може да се реализират тези намерения обаче, трябват нормативни промени”, поясни Гинев.
Източник: Монитор
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]