Ковачки купува жп превозвач с лиценз, от БДЖ пият една студена вода

Христо Ковачки подготвя резервни варианти за изтегляне на товарите си от влаковете на БДЖ при положение, че не получи лиценз за железопътен превозвач, научи classa.bg. По този начин той ще може да се измъкне от плащането на над 15 млн. лв.задължения, натрупани към държавния жп превозвач в последните години. Бизнесменът е в напреднали преговори със собствениците на бургаската компания „Трансвагон комерс холдинг“ – държащите по 50% Васил Данев и Георге Попеску. Двамата са дали принципно съгласие за осъществяване на сделката, като в момента текат преговори за цената. „Трансвагон“ има официално издаден лиценз за извършване на товарни жп превози, независимо от факта, че реално е прекратила тази си дейност през 2011 година. Въпреки това разрешителното не е отнето от ИА „Железопътна администрация“ (ИАЖА).
В момента Ковачки е подал документи за издаване на лиценз за товарен жп превозвач на своя компания. Едно от условията, за да получи такъв, е да има необходимата финансова стабилност. Към момента олигархът обаче има задължения от над 15 млн. лв. към БДЖ, от които над 9 са просрочени.
През миналата година от ИАЖА се опитаха да прекарат поправки в Закона за железопътните превози, с която железопътни превози щяха да могат да се извършват и само със сертификат за сигурност. Т.нар. „Поправка Ковачки“ обаче не успя да мине през Обществения съвет в транспортното министерство. На него ИАЖА и транспортният министър бяха обвинени, че се действат като служители на скаандалния бизнесмен. В крайна сметка поправката в закона бе изтеглена от вносителя – МТИТС и бе подложена на преработка.
Христо Ковачки има и още един резервен вариант, ако сделката с „Трансвагон“ пропадне. Той може да използва лиценза на притежаваната от Кирил Домусчиев „Порт рейл“. При подобно развитие разписанията ще се подават от „Порт рейл“, но де факто ще се извършват от собствени локомотиви и вагони на Ковачки. От своя страна компанията на Домусчиев ще придобие поне на хартия сериозен дял от жп превозите и ще може да стъпи по-сериозно на железопътния пазар.

 

Източник: Класа

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]