Процедурата по търсене на инвеститор продължава
Процедурата по концесиониране на софийското летище ще продължи.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не спря концесията за летище София. Това става ясно от решението на антимонополния орган, който оставя без уважение жалбата на кувейтския консорциум срещу обявената на 2 юни процедура за търсене на инвеститори. Основание за отказа според мотивите на комисията е защита на обществения интерес.
Жалбата от "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" беше подадена на 15 юни, а процедурата беше временно спряна на 19 юни. След като КЗК отхвърли искането за спиране на концесията, компанията може да обжалва решението в съда в тридневен срок. Решението на комисията е от 23 юни. Вчера от транспортното министерство, което пусна условията и изискванията за бъдещите кандидати, лаконично коментираха пред "Сега", че процедурата продължава. Говорителят на КЗК Марио Гаврилов допълни, че става дума за решение по искането на мярката за временно спиране на процедурата, но комисията не се е произнесла по същество.
Недоволството на жалбоподателя, който е част от консорциума, построил новата писта на летището, е свързано с претенцията му в размер на 43 млн. долара срещу българската държава. В мотивите на кувейтската компания се посочва, че "с отдаването на концесия летище София като ответник и длъжник престава да генерира каквито и да е приходи, с които да заплати присъдените от Международния арбитражен съд суми". Според жалбоподателите държавата лишава дружеството от основните приходи от дейността му, а това прави невъзможно удовлетворяването на кредиторите, ако концесионната процедура бъде доведена докрай при обявените условия.
Правителството търси оператор на столичната аерогара за 35 години за общо 1.2 млрд. лв. Бъдещият концесионер трябва да плати минимално еднократно концесионно плащане от поне 550 млн. лева без ДДС, а постъпленията ще отидат за оздравяване на БДЖ. Минималното годишно плащане трябва да е малко под 10 млн. лева.
В мотивите си КЗК се позовава на важността на решението за концесия, което е от обществен интерес, а евентуално забавяне "ще го накърни". Комисията счита, че летищната инфраструктура трябва да се развива, да се внедряват нови технологии за повишаване на безопасността и организацията на обслужването. Според информацията от КЗК транспортното министерство счита, че жалбата е недопустима, защото не е от "заинтересовано лице". Според решението на комисията "отрицателните последици от всички интереси, които могат да се увредят, превишават ползата от налагането на временната мярка".
ОЩЕ
Министерството на транспорта отново ще се опита да отдаде на концесия пристанищния терминал "Видин-център", съобщи транспортният министър Ивайло Московски вчера в парламента в отговор на въпрос на депутата Вили Лилков. За концесията се говори от преди повече от 10 години. Сега заедно с община Видин се подготвят анализите. За интермодалния терминал във Видин пък ще се кандидатства за финансиране по Механизма за свързване на Европа в следващата фаза през септември.
Източник: http://www.segabg.com, 02.07.2016г.