Всяко подобно действие трябва да има рамки, и то законосъобразни. Правят се анализи и срещи, има воден диалог и е предложено решение. Въпросът е браншът дали ще се съгласи. Така коментира протестите на земеделците министърът на транспорта Георги Гвоздейков в ефира на бТВ.
„Всеки протест трябва да бъде в рамките на закона. Ние като министерство ще следим да не се случат ексцесии, затруднение на движението. Имаме готовност мобилните екипи да излязат на терен. Тези превозни средства се контролират, проверяват се документи и техническа изправност”, допълни той.
На въпрос протестите на земеделците имат ли общо с предстоящата ротация, министърът заяви: „Как се режисира този процес – не бих исках да коментирам. Политическата картина в България е доста динамична. Конкретно могат да се направят много връзки. Тази тема е тънък лед.“
Само един от шестте пилота на въздушните линейки отговаря на изискванията за ХЕМС
„Как никой не видя, че България най-накрая прави стъпки към тази важна система за спасяване на животи? Че вървим към Европа и изравняваме стандарта с тях? Че купуваме осем хеликоптера, оборудвани с най-модерния автопилот и най-модерните двигатели? Притежаваме най-модерната техника, с която разполага авиацията. Всеки компонент, закачен на хеликоптера, се използва при определени правила и процедури, всяко друго говорене е пропаганда. ЕК измени миналата година регламента за спешната помощ по въздух и от края на май тази година правилата ще са променени”, коментира той медицинските хеликоптери.
„Всеки хеликоптер може да има лебедка, но трябва да има одобрени процедури за използването. След като получим лиценз, ще пристигне вторият хеликоптер с лебедка. Да успокоим обществото и нека гледаме голямата картина”, увери той.
По думите му има шест лицензирани болнични летища, като по-голяма част от тях са в София, но има и във Варна, и в Панагюрище: „Хеликоптерът ще влезе в експлоатация тогава, когато операторът получи лиценз за своята дейност. Вярвам, че един ден ще се гордеем с тази качествена медицинска помощ по въздух.”