НКЖИ изгради оптична кабелна мрежа в жп участъци Червен бряг – Горна Оряховица – Бяла

През 2017 г. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) завърши изграждането на оптична кабелна мрежа в участъците по 2-ра жп линия от Червен бряг до Горна Оряховица и по 4-та жп линия от Горна Оряховица до Бяла. Всички телекомуникационни услуги в посочените жп участъци са изцяло цифровизирани и с високо ниво на надеждност и експлоатация.

В момента усилено се работи по изграждане на оптичната свързаност по жп участъците Радомир-Благоевград и Горна Оряховица-Каспичан. Така в бъдеще, със стартирането на проекта Русе-Каспичан ще се осигури възможност да бъде затворен оптичен кръг Русе-Варна-Горна Оряховица с модерна оптична мрежа, което значително ще подобри жп комуникациите и повиши тяхната сигурност.

През изминалата година беше завършено строителството и предстои въвеждането в експлоатация на маршрутно-релейна централизация в гара Карлуково. За 2018 г. е планирано да продължат дейностите и по повишаване на надеждността на системите и съоръженията на осигурителната техника и телекомуникациите. Очаква се и да стартира изграждането  на маршрутно-релейни централизации (МРЦ) с компютърно управление и визуализация, с броячи на оси в гарите Бов, Плевен, Раднево, Червен бряг, Любеново/Предавателна и Дралфа, също и проектиране, доставка и изграждане на маршрутно-компютърна централизация (МКЦ) в гара Синдел.

Предстои изграждане на диспечерска централизация на гари, съоръжени с МРЦ в участък София-Карлово и участъка София-Мездра.

През тази година ще бъдат завършени и въведени в експлоатация още 20 броя автоматични прелезни устройства (АПУ вкл. звукова, светлинна сигнализация и автоматична бариера), като е предвидено и изграждането на видеонаблюдение. Прелезите, при които ще бъде направен ремонт и премахване на ръчните бариери са в междугарията: Кърджали-Момчилград; Велинград юг-Цветино; Съединение-Панагюрище; Синдел разпределителна-Разделна; Ясен-Долна Митрополия; Ловеч север-Ловеч; Ловеч-Троян; Русе/Разпределителна-Русе/Запад; Русе/Запад-Русе; Моруница-Бяла; Дреновец-Орешец; Срацимир-Видбол; Орешец-Димово; Благоевград-Симитли; Копиловци-Кюстендил; Монтана-Берковица, както и  в жп гари Момчилград и Търнак.

С монтирането на новите устройства се премахва субективният фактор, повишава се нивото на безопасност чрез модерна апаратура и се намалява времето, в което прелезът е „затворен“.

 

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е най-голямото държавно предприятие с над 11 200 служители и е единственият управител на железопътната инфраструктура в страната. Основната дейност на дружеството е да осигурява  капацитет за използване на жп инфраструктурата, да планира, управлява и ръководи влаковата дейност. По железопътната мрежа на България оперират 15 лицензирани жп превозвача – 14 товарни и 1 пътнически.

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…