Осигуриха над 1,3 млн. лв за ферибота в Белослав

1337 200лв. за издръжката на ферибота, който свързва двата бряга на Белослав, е осигурена за тази година, съобщи кметът на общината, Деян Иванов. Предвидени са и 150 000лв. задоков ремонт на съоръжението, уточнява vama.topnovini.bg. За 4 години фериботът е спирал само за 2 часа поради лошо време и ремонт на една от машините. В случай на авария на ферибота, както и при доков ремонт, който не трябва да продължава повече от 7 дни, транспортната връзка между двете части на градчето се осъществява от моторния кораб „Белла". Той обаче е само за пасажери. Сега действащият ферибот е 15-годишен и тази година му предстои планов ремонт. Плаващата платформа е много натоварена сутрин и следобед между 17 и 19 часа. Би било добре общината да разполага с още един ферибот за 15 коли, поясни Иванов, който е дипломиран специалист по „Експлоатация на пристанища и флота". Ново съоръжение от този тип струва 1,2 млн. лв., но ако е втора употреба, разходът става наполовина. Изграждане на стоманен мост пък е твърде скъпо съоръжение, което би струвало между 120 и 150 милиона евро.

Източник : www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]