Pesa готова за преговори след отказа на Stadler

double decker train
Двуетажна мотриса/снимка Stadler

На 10 юли 2024 г. Stadler Polska обяви прекратяването на сключения на 26 април 2024 г. договор с Министерството на транспорта и съобщенията на Република България за доставка на 7 двуетажни влака KISS. Според Марта Яросинска, директор по комуникациите и маркетинга на Stadler Polska, подробният анализ на изпълнението на договора разкрива високо ниво на риск, което компанията не може да приеме. Основните проблеми са кратките срокове за доставка и високите договорни неустойки за неспазването им.

Stadler, който произвежда влакове повече от 80 години, има приоритет да доставя модерни, надеждни железопътни превозни средства с високо качество. Условията на договора обаче не позволяват на компанията да подпише и втория договор за доставка на 35 едноетажни мотрисни влака – Flirt.

Мотриса Flirt

Интересното е, че Pesa от Бидгошч също е подала оферта за 35 едноетажни мотриси за България и сега има шанс да бъде избрана. Производителят от Бидгошч коментира, че проектите, финансирани от ПВУ, са подложени на нарастващ натиск във времето. Те разбират ситуацията на клиента и са готови да разработят решения за намаляване на рисковете и изпълнение на договора, въпреки че това няма да е лесна задача. Pesa подчертава, че като отговорен производител, няма да поеме поръчка с твърде голям риск.

„Това развитие може да промени хода на железопътния транспорт в България, като новите предложения от Pesa предлагат потенциал за значително подобрение“, предават от полската медиа RYNEK KOLEJOWY

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…