По старото разписание

Корупцията не се плаши от камера, а от наказания Нагли крадци са сваляли спирачки на влаковете, след което ги препродавали, защото един винтил за регулиране на налягането -мозъкът на спирачната система, струвал 8000 лв. нов. Основните подозрения на разследващите са, че тези кражби са дело на вътрешни хора, които знаят кое колко струва и как се сваля. И така излиза, че вътрешните кадри на железниците са доста добре квалифицирани и най-вече информирани. Те знаят, че един от един кабел, минаващ под купето на пътнически вагон , се изкарват 1500 лв., и знаят как може да се демонтира. Наясно са, че дори постоянно да се следи количеството нафта в локомотивите, то тя пак може да се източва, а липсата да се покрива с доливане на вода. И в крайна сметка излиза, че най-голяма конкуренция на малцинствените групи, плячкосващи желязото от БДЖ , са собствените служители на БДЖ . Всъщност, в железниците ситуацията наподобява тази в КАТ. 26 години очевидна корупция въпреки всички мерки и идеи за справяне с нея. Дори с камери в патрулките униформените пак взимат. По същия начин тонове нафта и части от вагони и локомотиви продължават да напускат депата, макар да има 24-часово наблюдение, пазачи, COT фирми, които пазят, GPS устройства. И едно държавно предприятие трупа ли, трупа загуби. После с пари на данъкоплатците те се покриват, за да бъде в крайна сметка една услуга социална, а служителите да продължават да си изнасят. И при катаджиите, и при жепейците държавата доказа, че е безсилна да се справи с корупцията, а докато четете този текст, някъде се източва жп гориво, а патрул прибира 20 лева за минаване на червено. Когато случайно тази операция бъде щракната от бдителен гражданин и качена във Фейсбук или пък някой от участниците в корупционната схема стане неудобен, някой гори. И на негово място идва нов. Влакът си продължава по старото разписание. Този влак осигури на някои жепейци със скромно възнаграждение по трудов договор мезонети и скъпи джипове. По същия начин, както сниманият катаджия Тръпков сега живее в скъпарска къща, която се води на тъщата и тъста му, цял живот гледали животни и успели в живота. Но проблемът на държавния влак , който влачи вагони с корупция и шуробаджанащина след себе си, е, че спира на доста гари в различни сфери от социалния живот. Честните пътници в него, които живеят по правилата, работят по правилата и си взимат винаги билет, стават все по-демотивирани от общия товар. И започват да се чудят кога и как да слязат, за да разнасят пици, да чистят къщи, да лепят плочки в Европа или просто за да си поемат малко свеж въздух.

Източник: www.crossdisplay.bg

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…