„Трябва да се тръгне наново и да се гради нова железница. Може би ще бъде по-евтино от система с остаряла материална и морална база. Има качествени кадри, но всичко трябва да се направи по различен начин. Не може да искаш същите обеми и същата организация, като преди 20 години, но можеш да имаш модерни влакове, в район до 50 километра. Трябва да се направи железница, отговаряща на сегашните условия“. Това каза в интервю за БНР в предаването „Хоризонт за вас“ проф. Симеон Ананиев, преподавател във Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“ и представител на Българската асоциация на железопътните превозвачи. Той коментира оставките на ръководството на БДЖ.
Проф. Ананиев вижда причините за състоянието на БДЖ в цялостното управление:
„Управлението на БДЖ е непрофесионално. Навсякъде по света мениджърството е много скъпа дейност. Назначават се хора, които преди това не са се занимавали с транспорт. Конкурсът за железниците в Германия и Франция е публичен. В България няма такова нещо“.
Според проф. Ананиев има елементарни показатели, които могат да се видят: „Например, оперативни приходи и разходи. Когато изкарваш един лев, а харчиш пет, няма начин да е добре“.
На въпрос дали е опасно да се пътува с железниците проф. Ананиев отговори:
„От косвената информация за контрола и състоянието на вагоните и локомотивите си мисля, че е опасно и затова е бавно, 30 процента от влаковете закъсняват“.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.
http://bnr.bg/post/101043030/simeon-ananiev-trabva-da-se-gradi-nanovo-moderna-jeleznica