Ремонтират 104 железопътни гари

 

Ремонт на 104 гари планира да направи догодина Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), съобщиха от ведомството за „Монитор”.

Това е една трета от всички 307 сгради в страната. Все още не е ясно обаче колко средства ще се отделят за целта. Със сигурност ще бъдат ремонтирани гарите в Повеляново и Разград. Плановете предвиждат до края на 2016 г. да бъдат обновени и гарите в Монтана, Кюстендил, Труд, Езерово, Стражица, Подвис.

Голяма част от сградите са строени преди 1980 г., като на малък брой от тях са извършени основни ремонти, посочват още от компанията. Сега голяма част от гарите не осигуряват нормални условия за пътуващите и работещите и достъпност на лица с намалена подвижност. Нужно е сградите да отговарят и на изискванията за енергийна ефективност.

Тази година ще бъдат обновени 16 сгради и перони. Текущи ремонти ще се правят на гарите на Ботев, Шивачево, Хисаря, Баня, Съединение, Труд.

В процес на възлагане на ремонт са и жп гарите в Нова Загора, Стара Загора и Шумен, както и изграждането на противопожарен водопровод на гара Дружба (Бургаско). Очаква се работите по тях да завършат следващата година. Средствата, отделени за рехабилитацията им, са над 4 млн. лв. и се отпускат от бюджета на железопътната компания.

Освен с пари на НКЖИ ремонти на гари се правят и по ОП „Транспорт”

Според плановете на дружеството в периода 2014 – 2020 г. ще бъдат обновени или построени 52 сгради. Те са по жп линиите Русе – Варна, Карнобат – Синдел, Пловдив – Бургас, София – Пловдив, които ще се рехабилитират.

Железопътната компания е предложила рехабилитацията на гари да бъде като отделен компонент по новата оперативна програма, съобщават още от НКЖИ. В мотивите си те посочват, че нуждата от спестяване на време на пътниците, все по-широко навлизащата концепция за интермодалност на превозите и желанието на превозвачите за подобряване на предлаганите от тях услуги изискват преосмисляне на функционалната организация на приемните здания.

От изключителна важност е тази възможност да бъде включена по програмата, тъй като стратегията е в пълно съответствие с приоритетите и целите й. Ако бъдат дадени евросредства, първите гари за ремонт са Стара Загора, Септември, Карнобат, Чирпан и Ямбол.

 

С нов облик ще са и сградите в София и Пазарджик

В момента се обновяват Централната гара в София и гарата в Пазарджик. Стойностите на проектите са съответно 62,7 млн. лв. и 3,63 млн. лв. Очаква се проектът в Пазарджик да приключи до есента, а срокът за столицата е краят на 2015 г.

Индикативната стойност за рехабилитацията на гара Бургас е 7,2 млн. лева без ДДС. Към момента заради обжалване процедурата за гара Бургас е във ВАС. Очаква се решение в най-скоро време, след което ще се подпише договор за проектиране и строителство.

Проектът и за трите гари включва обновяване на приемните здания, подмяна на ВиК системите, мрежите с високо и ниско напрежение, отоплението и вентилацията, както и смяна на дограмата и топлоизолацията. На трите обекта ще бъде осигурен достъп за хората с намалена подвижност. За Централна гара София е предвидено монтирането на асансьори и ескалатори.

Източник: http://www.monitor.bg, 09.06.2014г.

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]