Румен Гечев: Инспектори влизат в летище “София”, има големи злоупотреби

Румен Гечев е роден на 4 октомври 1956 г. Завършва политическа икономия в УНСС, където след това започва да преподава в катедра „Политикономия и военна икономика“. През 1990 година Румен Гечев става член на БСП и в периода 1995-1997 година е заместник-председател на Министерския съвет и министър на икономическото развитие в правителството на Жан Виденов. След това се оттегля от политическия живот и продължава да преподава в УНСС. През 2013 година отново е избран за народен представител от БСП. Nbox го потърси, за да разкаже защо се налага одит на летище "София".

 

– Г-н Гечев, защо се налага одит на летище „София“? Какви съмнения за злоупотреби има?

– Има много странна продажба на земя. 2008 г. няколко декара са продадени за 10 милиона лева, а 2013 г. са продадени 160 декара за 7 милиона. Става дума за драстични разминавания в цените. Земята се продава на „България еър“ и „Хемус еър“, които се водят на едно дружество. Това, което прави силно впечатление е, че този холдинг дължи на летище „София“ 50 милиона лева към момента. Изумително е, че продавачът на земята продава на някого, който му дължи десетки минути. Това противоречи на здравия разум. Освен това печалбата през 2008 г. е 30 милиона лева, а миналата година печалбата на аеропорта е 5 милиона, при положение, че има увеличен брой на пътниците. Това също няма логика. Всички печеливши дейности са прехвърлени на „Лукойл“ и „ОМВ“. Защо една фирма си прехвърля печелившите дейности на частни фирми- не е ясно. Кафенетата на летището са най-скъпите в Европа.

– Одитът ще бъде извършен от Сметната палата…

– Да, ние възложихме одит, който да бъде извършен от Сметната палата. И по-специално ние искаме да се провери 2013 г., заради скандалната сделка. Това го няма никъде по света. Представете си летището в Лондон или във Франкфурт да си продава земите на частни фирми. Тук всичко се прави, за да се облагодетелства определен кръг от хора. Паркингът на Терминал 2 също отчита десетки пъти по-малко приходи спрямо предишни години. И това не е, защото тези хора вече ходят с метрото. Просто се укриват пари и то милиони.

– Ако палатата установи злоупотреби, какво предстои оттам нататък?

– След това прокуратурата трябва да се самосезира. Всъщност според мен, прокуратурата не бива да чака одита, а още сега да започне и тя проверка. Там трябва да отиде екип от прокурори и следователи, защото кражбите са грандиозни и в различни направления. Ако Сметната палата си свърши работата както трябва, ще излязат страховити данни.

 

Източник: nbox.bg

Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…