Румен Гечев: Инспектори влизат в летище „София“, има големи злоупотреби

Румен Гечев е роден на 4 октомври 1956 г. Завършва политическа икономия в УНСС, където след това започва да преподава в катедра „Политикономия и военна икономика“. През 1990 година Румен Гечев става член на БСП и в периода 1995-1997 година е заместник-председател на Министерския съвет и министър на икономическото развитие в правителството на Жан Виденов. След това се оттегля от политическия живот и продължава да преподава в УНСС. През 2013 година отново е избран за народен представител от БСП. Nbox го потърси, за да разкаже защо се налага одит на летище "София".

 

– Г-н Гечев, защо се налага одит на летище „София“? Какви съмнения за злоупотреби има?

– Има много странна продажба на земя. 2008 г. няколко декара са продадени за 10 милиона лева, а 2013 г. са продадени 160 декара за 7 милиона. Става дума за драстични разминавания в цените. Земята се продава на „България еър“ и „Хемус еър“, които се водят на едно дружество. Това, което прави силно впечатление е, че този холдинг дължи на летище „София“ 50 милиона лева към момента. Изумително е, че продавачът на земята продава на някого, който му дължи десетки минути. Това противоречи на здравия разум. Освен това печалбата през 2008 г. е 30 милиона лева, а миналата година печалбата на аеропорта е 5 милиона, при положение, че има увеличен брой на пътниците. Това също няма логика. Всички печеливши дейности са прехвърлени на „Лукойл“ и „ОМВ“. Защо една фирма си прехвърля печелившите дейности на частни фирми- не е ясно. Кафенетата на летището са най-скъпите в Европа.

– Одитът ще бъде извършен от Сметната палата…

– Да, ние възложихме одит, който да бъде извършен от Сметната палата. И по-специално ние искаме да се провери 2013 г., заради скандалната сделка. Това го няма никъде по света. Представете си летището в Лондон или във Франкфурт да си продава земите на частни фирми. Тук всичко се прави, за да се облагодетелства определен кръг от хора. Паркингът на Терминал 2 също отчита десетки пъти по-малко приходи спрямо предишни години. И това не е, защото тези хора вече ходят с метрото. Просто се укриват пари и то милиони.

– Ако палатата установи злоупотреби, какво предстои оттам нататък?

– След това прокуратурата трябва да се самосезира. Всъщност според мен, прокуратурата не бива да чака одита, а още сега да започне и тя проверка. Там трябва да отиде екип от прокурори и следователи, защото кражбите са грандиозни и в различни направления. Ако Сметната палата си свърши работата както трябва, ще излязат страховити данни.

 

Източник: nbox.bg

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]