С 24% спаднали товарните превози на БДЖ

Приходите от продажби пък се свили с 14 на сто, показва отчет за първото тримесечие
Обемът на превозите на "БДЖ – Товарни превози" е спаднал с 24% през първото тримесечие на годината спрямо същото тримесечие на предходната година. Свиването на приходите от продажби пък е с 14% до 23 млн. лв. Това става ясно от отчета на дружеството за първото тримесечие, публикуван на страницата на Министерството на финансите. Влияние за намалението оказват спадналите превози през периода януари-март 2016 г. на мините на фирмата, свързвана с Христо Ковач-ки – "Ти Би Ел", с 39%, на "Консорциум МТ Транс" с 62% и на "Стомана индъстри" с 41% спрямо първото тримесечие на 2015 г. Със 17% обаче е увеличено средното превозно разстояние на един тон товар. Пернишките мини на Ковачки са и най-големият клиент на железница с дял от около 1/3 от превозите. Като цяло една от причините за неизпълнението на плана за превозите са прекъсванията за ремонт на жп инфраструктурата, включително на ключови трасета като например Белово-Септември-Пазарджик, Пазарджик-Стамболийски и др., предаде "Медиапул". БДЖ превозва основно въглища, нерудни суровини и петрол, сочи още отчетът на компанията. Към 31 март 2016 г. в "БДЖ – Товарни превози" са работили 3192 души, което е намаление с 403 души в сравнение с 31 март 2015 г. Средната месечна брутна заплата в компанията за трите месеца е била 832 лв., което е увеличение с 50 лв. спрямо предходната година. Пернишката "Ти Би Ел" на Ковачки продължава да е най-големият длъжник на железниците с неразплатени към 31 март 5,7 млн. лв. В същото време задълженията на товарните превози към 31 март 2016 г. възлизат на 95 млн. лв., което е намаление с 16 млн. лв. спрямо същия период на миналата година. Най-големият дълг, който е краткосрочен, е в размер на 57 млн. лв. към Национална компания "Железопътна инфраструктура ". Загубата на "БДЖ – Товарни превози" се е свила в сравнение с миналата година и през първото тримесечие на 2016 г. възлиза на 1,2 млн. лв.За сравнение, през същия период на 2015 г. тя е била 5,4 млн. лв. Както ДУМА вече писа, очаква се Агенцията за приватизация и след-приватизационен контрол да пусне процедурата за продажба на "БДЖ -Товарни превози" за 85-90 млн. лв. Това ще бъде трети опит за приватизация на ключовата компания. При първите два кандидати не се явиха.
Източник: в.Дума