Една от най – големите български спедиторски компании „Транс Eкспрес“ отбеляза своята 25 – годишнина с пускането на нова търговска марка и корпоративна визия. Те предвиждат развитието на зелените транспортни коридори за конкурентна и устойчива транспортна система. Основен момент е ефективното използване на ресурсите на различните видове транспорт посредством проектиране, строителство, и налагане на Интермодален терминал София-Запад като част от транспортната инфрастуктура.
От „Транс Експрес“ съобщиха , че от Изпълнителната Агенция за Иноваций и Мрежи на ЕС (INEA)са одобрили доклад на компанията за втория етап на проекта Tranx.com.Товае пилотен проект за България. Предложените материална база и съоръжения за комодални терминални операции ще доведат до подобряване на националната транспортна железопътна мрежа. Дейността се отнася до прехвърлянето на товари от автомобилния към железопътния транспорт и е базиран на движението на отделни вагони по коридорите за железопътен товарен превоз в Европа.
Комодалното решение прави железопътния транспорт по-конкурентоспособен и допринася за по-доброто качество на:
доставки врата-врата
спестяване от природосъобразни и други външни разходи (0,017 евро т/км)
избягване на чувствителни зони и такива с интензивен трафик и пътни задръствания
————————————————————————————————————————
Международно признание
Управителят на Транс Експрес Иван Петров наскоро беше избран за Старши вице-президент на FIATA (International Freight Forwarding Association) на годишния конгрес на асоциацията през септември 2015 в Тайпе.
През ноември по време на общото събрание на CLECAT-(Europeanassociationforforwarding, transport, logisticsandcustomsservices) в Анверпен той беше преизбран за генерален секретар на същата.
Заради приноса си като дългогодишен председател на работна група по железопътен транспорт вFIATA, CLECAT иUIC/FIATA,Иван Петров беше поканен като модератор на годишната конференция на Европейската КомисияRail Fright Day, провела се на 4 декември, 2015 г във Виена, както и за експерт по железопътни транспортни коридори към холандското председателство на Европейският съвет( първата половина на 2016 г), представлявайки CLECAT.