В. Апелян: ЖП превозните средства у нас нямат оборудване за ликвидиране на последствията при евентуален удар
Инж. Варужан Апелян e координатор „Проекти“ на Асоциация „Приятели на железопътният транспорт” и член на УС на Европейската пътническа федерация (EPF). Кандидат-депутат е от ПП „Зелените“. Роден е в Пловдив през 1977 г. Завършил е Техникума по електроника и електротехника в Пловдив, бакалавърска степен по специалност “Технология и управление на транспорта” в РУ “А. Кънчев” и магистърска степен по специалност “Икономика на транспортната фирма” във ВТУ “Т. Каблешков”. Има над 10-годишен опит в транспортната експлоатация, бизнес и консултинг, правителствени и неправителствени организации и железопътната инфраструктура в България и чужбина. Ползва английски, холандски, руски и арменски език. Семеен с две деца.
Статистиката сочи, че всеки път когато има удар с куфар-бомба в железниците, има около 20-25 загинали и 5-6 пъти повече ранени, от които половината – тежко.
Това каза за предаването „12+3“ по „Хоризонт“ председателят на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“ Варужан Апелян по повод предстоящото обсъждане на мерки за повишаване на сигурността при наземния транспорт, организирано от ЕК. В наземната инфраструктура достъпът е отворен и всеки може да внесе каквото и да било, поясни той.
Според Апелян тренировките и обученията за реакции в критични ситуации могат да окажат много положителен ефект, отколкото мерките:
Вероятността да предотвратим заговор е много ниска. Вероятността да намалим жертвите и ранените след него е много по-голяма, ако имаме предварителна подготовка, предварително оборудване, готовност да реагираме по най-добрия начин след такива инциденти. Видях в София, в метрото, се „проведе“ такъв инцидент, но в железопътния транспорт нещата не са много добри. Малка част от персонала е участвал в такива тренировки.
В нито едно железопътно превозно средство у нас няма оборудване за ликвидиране на последствията при евентуален удар, сподели Апелян:
Ние разделихме нещата на превенция и преодоляване на последствията. Превенцията получаваме чрез разузнаването – когато имаме информация и можем да реагираме преди да се случи събитието. Ликвидирането на последиците е важно, за да може, веднага след като се случи, да има най-малко жертви или ранени.
Терористичните удари в железниците обикновено се случват на места, където достъпът на линейки и пожарни коли е труден.
Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът […]
03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]
Осигурено е финансирането за изграждане на жп връзката между гара „Владимир Павлов“ в Бургас и летището на града, предаде БГНЕС. Трасето е част от проекта за железопътен път между Бургас […]
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.