В. Апелян: ЖП превозните средства у нас нямат оборудване за ликвидиране на последствията при евентуален удар

Инж. Варужан Апелян e координатор „Проекти“ на Асоциация „Приятели на железопътният транспорт” и член на УС на Европейската пътническа федерация (EPF). Кандидат-депутат е от ПП „Зелените“. Роден е в Пловдив през 1977 г. Завършил е Техникума по електроника и електротехника в Пловдив, бакалавърска степен по специалност “Технология и управление на транспорта” в РУ “А. Кънчев” и магистърска степен по специалност “Икономика на транспортната фирма” във ВТУ “Т. Каблешков”. Има над 10-годишен опит в транспортната експлоатация, бизнес и консултинг, правителствени и неправителствени организации и железопътната инфраструктура в България и чужбина. Ползва английски, холандски, руски и арменски език. Семеен с две деца.

Статистиката сочи, че всеки път когато има удар с куфар-бомба в железниците, има около 20-25 загинали и 5-6 пъти повече ранени, от които половината – тежко.
Това каза за предаването „12+3“ по „Хоризонт“ председателят на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“ Варужан Апелян по повод предстоящото обсъждане на мерки за повишаване на сигурността при наземния транспорт, организирано от ЕК. В наземната инфраструктура достъпът е отворен и всеки може да внесе каквото и да било, поясни той.
 
Според Апелян тренировките и обученията за реакции в критични ситуации могат да окажат много положителен ефект, отколкото мерките:
 
Вероятността да предотвратим заговор е много ниска. Вероятността да намалим жертвите и ранените след него е много по-голяма, ако имаме предварителна подготовка, предварително оборудване, готовност да реагираме по най-добрия начин след такива инциденти. Видях в София, в метрото, се „проведе“ такъв инцидент, но в железопътния транспорт нещата не са много добри. Малка част от персонала е участвал в такива тренировки.
 
В нито едно железопътно превозно средство у нас няма оборудване за ликвидиране на последствията при евентуален удар, сподели Апелян:
 
Ние разделихме нещата на превенция и преодоляване на последствията. Превенцията получаваме чрез разузнаването – когато имаме информация и можем да реагираме преди да се случи събитието. Ликвидирането на последиците е важно, за да може, веднага след като се случи, да има най-малко жертви или ранени.
Терористичните удари в железниците обикновено се случват на места, където достъпът на линейки и пожарни коли е труден.
Източник: БНР
Въздушен транспорт

ГОРЕЩО: Българската авиокомпания GullivAir получи разрешение за директни полети с A330 от София до САЩ

Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът […]

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]