Вместо Националния орган за безопасност,нов орган ще следи за прилагането на 12 мерки за ЖП безопасност

Създава се Консултативен съвет по безопасност към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, в който са включени синдикалните организации в жп сектора и ръководствата на двете жп. дружества.
 
Целта на съвета е да извършва постоянен мониторинг и контрол на изпълнението на представените днес незабавни, средносрочни и дългосрочни мерки за подобряване условията на труд и повишаване безопасността на железопътния транспорт. Така ще се гарантира последователност в прилагането им от ръководствата и служителите на „Холдинг БДЖ" ЕАД и ДП НКЖИ. Около това решение се обединиха всички участници в днешната среща и вмениха пред Съвета да се отчита изпълнението и резултатите от предприетите мерки в двете жп дружества.
 
В него ще бъдат поканени да се включат и представители на частните железопътни превозвачи. Първото заседание на Консултативния съвет ще се проведе следващия месец.
 
Синдикалните организации одобриха всички предложени мерки за подобряване условията на труд в сектора, повишаване на безопасността, както и конкретните графици за ефективно обучение на експлоатационния персонал в железниците. Те бяха категорични, че мерките са едно добро началото и че оценяват усилията, положени от двете компании. Министър Ангелкова подчерта, че ще продължи да разчита на конструктивния диалог със социалните партньори и че в тяхно лице вижда гаранцията тези мерки наистина да бъдат реализирани.
 
Още повече, че според нея са необходими именно последователност, конкретни мерки и разумна отговорност при следване на стратегията за оздравяване на държавния железопътен превозвач, защото е в пряка зависимост с управителя на железопътната инфраструктура. Важно е да се спазват договореностите и изискванията по нормативните документи от всички страни – ръководствата, служителите и работниците, и когато се налага, за несвършена работа, да се поема съответната отговорност, добави още Николина Ангелкова.
 
Министър Ангелкова информира участниците в срещата, че се обсъжда възможността в следващия програмен период на ОП „Човешки ресурси" жп компаниите да кандидатстват по проекти за обучение и квалификация, както и за закупуване на работно облекло, като подчерта още веднъж, че експлоатационния персонал е гръбнакът на железницата и от неговата висока квалификация зависи бъдещото на отрасъла.
 
„Холдинг БДЖ" ЕАД и ДП НКЖИ представиха днес пред министър Ангелкова, заместник-министър Георги Тодоров, ръководството на ИА „Железопътна администрация" и представителите на синдикалните организации, разработените незабавни, средносрочни и дългосрочни мерки, които ще доведат до подобряване ефективността на работния процес и сигурността на железопътния транспорт и в двете дружества.
 
Действията, отговорниците и сроковете са оперативно обсъдени между жп превозвача и управителя на жп инфраструктурата. „В последните две седмици наблюдавам значително подобряване на координацията между двете дружества и вярвам, че това ще продължи и занапред", коментира министър Ангелкова.
 
За изпълнението на заложените незабавни мерки не се изисква наличието на допълнителни финансови ресурси и те вече са изпълнени почти на 100% и в двете железопътните компании. Част от тях са:
 
*Завишаване на ежедневния контрол на работата на персонала, пряко свързана с безопасността на влаковото движение и жп инфраструктурата;
*Незабавни и ежедневни проверки на изправността на влаковите диспечерска радио връзка и автоматичната влакова сигнализация;
*Допълнително обучение и провеждане на постоянни тестове на персонала за работа с изолирана осигурителна техника, автоматична влакова сигнализация и влакова диспечерска радио връзка;
*Допълнително обучение и проверки за уменията на експлоатационния персонал за работа в аварийни ситуации;
*В графика за движение на влаковете е заложено в гарите с изолирана осигурителна техника, да не се осъществява едновременно посрещане и изпращане на влак;
*Началниците на жп гарите да оказват помощ и контрол на работниците за осигуряване на нормалното влаково движение;
*На гарите с изолирана осигурителна техника са назначени по двама стрелочници и влаковото движение в същите се осъществява с 25 км/ч при влизане/излизане в/от гарата;
*През празничните и почивни дни, служители с контролни функции извършват проверки на работата по гарите
*В железопътните участъци, оборудвани с автоматична локомотивна сигнализация, ще се използват локомотиви, които са оборудвани със същата;
*Въвеждане на систематичен подход при планирането и извършването на ремонти на наличния подвижен състав;
*Извършване на вътрешен одит на системите на безопасност;
*Провеждане на регулярни беседи за спазване разпоредбите за изпълнение на служебните задължения;
*Провеждане на регулярни срещи между звената за контрол по безопасността на двете компании.
 
Средносрочните и мерки на „Холдинг БДЖ" ЕАД и ДП НКЖИ са заложени в бизнес плановете и на двете дружества за 2015 г. с осигурен финансов ресурс. Дългосрочните мерки се отнасят до закупуването на нов подвижен състав и извършването на ремонтни дейности по железопътната инфраструктура.
 
Министър Николина Ангелкова призова всички участници в срещата да следват общата позиция и изрази надежда, че „това сътрудничество, на което поставихме основи днес, ще бъде стабилно и в бъдеще".
 
Синдикалните организации бяха представени от Екатерина Йорданова – председател на Съюза на транспортните синдикати в България към КНСБ, Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ, Розен Зарков – председател на Федерация на транспортните работници и Зоринчо Йорданов – председател на Национален железничарски синдикат към КТ „Подкрепа" и Георги Манолов – председател на Синдиката на локомотивния персонал в България.
Източник: Money.bg
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]