Возят ни 30-годишни локомотиви

Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи:
-Господин Ананиев, в четвъртък отново имаше инцидент с влак. Опасно ли е да се пътува с БДЖ?
– Произшествията са неизбежни, но трябва да бъдат сведени до минимум. Определено пътуването с БДЖ крие рискове. Това може да се види и от факта, че за една година пътниците са намалели с половин милион. Липсата на комфорт, дългото пътуване и честите прекъсвания също дават отражение. Сега се запали локомотив, но много често той просто спира и хората стоят с часове, докато дойде друг.
 
-Една от причините за проблемите е състоянието на локомотивите. Каква е приблизителната им възраст?
– В годините, в които бях директор на железопътната администрация, се направи регистър на всички жп возила. Още тогава беше ясно, че пътническите локомотиви и вагони са на доста сериозна възраст. Ако се приеме, че всяко едно техническо обновление би трябвало да е на 10-15 години, там бяха над 30. Определено са в диапазона 30-40 години.
 
-Колко често се правят ремонти на локомотивите?
-Ремонтите в жезниците са строго регламентирани като текущо поддържане, среден и основен ремонт. При основния ремонт се сменят около 50% от частите. За съжаление в железниците това не се спазва по обясними причини. Локомотивите не достигат и се експлоатират като за последно. Това води до честата им повреда. А когато някоя част се повреди, често няма с какво да бъде заменена. Затова и бързината е под всякаква критика. Пътуването до Бургас понякога трае 12 часа.
Източник: в.Труд
Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]