Возят ни 30-годишни локомотиви

Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи:
-Господин Ананиев, в четвъртък отново имаше инцидент с влак. Опасно ли е да се пътува с БДЖ?
– Произшествията са неизбежни, но трябва да бъдат сведени до минимум. Определено пътуването с БДЖ крие рискове. Това може да се види и от факта, че за една година пътниците са намалели с половин милион. Липсата на комфорт, дългото пътуване и честите прекъсвания също дават отражение. Сега се запали локомотив, но много често той просто спира и хората стоят с часове, докато дойде друг.
 
-Една от причините за проблемите е състоянието на локомотивите. Каква е приблизителната им възраст?
– В годините, в които бях директор на железопътната администрация, се направи регистър на всички жп возила. Още тогава беше ясно, че пътническите локомотиви и вагони са на доста сериозна възраст. Ако се приеме, че всяко едно техническо обновление би трябвало да е на 10-15 години, там бяха над 30. Определено са в диапазона 30-40 години.
 
-Колко често се правят ремонти на локомотивите?
-Ремонтите в жезниците са строго регламентирани като текущо поддържане, среден и основен ремонт. При основния ремонт се сменят около 50% от частите. За съжаление в железниците това не се спазва по обясними причини. Локомотивите не достигат и се експлоатират като за последно. Това води до честата им повреда. А когато някоя част се повреди, често няма с какво да бъде заменена. Затова и бързината е под всякаква критика. Пътуването до Бургас понякога трае 12 часа.
Източник: в.Труд
ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]

ЖП транспорт

Положението в железниците ни е трагично – не достигат кадри, заплащането е мизерно

март 17, 2023

Има критичен недостиг на кадри в железниците, а тези, които са останали получават заплащане доста под средното в страната. Тази констатация бе изведена на преден план по време на кръгла […]

Автомобилен транспорт

Започва стрителството на православен храм във ВТУ “Тодор Каблешков”

март 17, 2023

На 27 март 2023 г. от 11:30 часа ще бъде направена първа копка и полагане на основен камък на православен храм „Всички български светии“ в двора на Висшето транспортно училище […]