Возят ни 30-годишни локомотиви

Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи:
-Господин Ананиев, в четвъртък отново имаше инцидент с влак. Опасно ли е да се пътува с БДЖ?
– Произшествията са неизбежни, но трябва да бъдат сведени до минимум. Определено пътуването с БДЖ крие рискове. Това може да се види и от факта, че за една година пътниците са намалели с половин милион. Липсата на комфорт, дългото пътуване и честите прекъсвания също дават отражение. Сега се запали локомотив, но много често той просто спира и хората стоят с часове, докато дойде друг.
 
-Една от причините за проблемите е състоянието на локомотивите. Каква е приблизителната им възраст?
– В годините, в които бях директор на железопътната администрация, се направи регистър на всички жп возила. Още тогава беше ясно, че пътническите локомотиви и вагони са на доста сериозна възраст. Ако се приеме, че всяко едно техническо обновление би трябвало да е на 10-15 години, там бяха над 30. Определено са в диапазона 30-40 години.
 
-Колко често се правят ремонти на локомотивите?
-Ремонтите в жезниците са строго регламентирани като текущо поддържане, среден и основен ремонт. При основния ремонт се сменят около 50% от частите. За съжаление в железниците това не се спазва по обясними причини. Локомотивите не достигат и се експлоатират като за последно. Това води до честата им повреда. А когато някоя част се повреди, често няма с какво да бъде заменена. Затова и бързината е под всякаква критика. Пътуването до Бургас понякога трае 12 часа.
Източник: в.Труд
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]