Задълженията на БДЖ – 567 млн. лв., от тях 370 млн. към банките

567 млн. лв., от които 370 млн. са задължения към банките, това е общата сума на задълженията към днешна дата, заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД в интервю за „Фокус”. 

„Останалите задължения са към доставчици и към Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Всички тези задължения са натрупани от предходни периоди, като процеса на натрупване на задълженията започва в периода от 2002 г. до 2009 г. От 200 млн. лв. задължения през 2002 г., през 2009 г., когато аз влязох за пръв път в управлението на дружеството, задълженията достигаха до почти 840 млн., тоест се наблюдава едно неколкократно увеличение на задълженията, които системата не може да поеме. Хубаво е, че в резултат от усилията и на БДЖ, и на държавните институции, към днешна дата задълженията са чувствително намалели”, обясни Владимиров. 

По думите му бъдещето на БДЖ е свързано с много трудности като първата според него е това, че в държавата няма достатъчно средства. „Много малко средства се заделят през държавния бюджет за развитие на железницата. Още по-голямата причина е, че железницата не е приоритет на българската държава, на всички правителства, на всички политически партии, без значение кои от тях са в управлението и кои не. Това пречи на железниците да се развиват”, посочи той. 

Владимиров подчерта, че е необходимо да се постигне съгласие между всички институции, които имат отношение към железницата и тя трябва да стане приоритет на държавата, за да може да се развива. „Сега наблюдаваме следната картина – едно правителство управлява, извършва определени реформи, чертае път, по който трябва да се развива железницата. После идва друго правителство, то променя политиката, спира реформите или ги трансформира в нещо друго. Така се получава едно движение нагоре-надолу, което не е от полза на железницата”, коментира изпълнителния директор на БДЖ. 

Той поясни, че освен това за дълъг период от време не се заделят необходимите средства за инвестиции в железницата. „Няма как да имаме конкурентноспособна железница без да има инвестиции в нея. Това може да се случи само, ако железниците са национален приоритет. Разбирам, че в момента ситуацията е изключително тежка – има проблеми в НЕК, в пенсионната система и в много други сфери. Но, ако не направим железниците приоритет, няма да решим проблема”, каза още Владимир Владимиров.

Източник: Actualno.com

Автомобилен транспорт

Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане […]

Въздушен транспорт

Съветът по транспорт към БСП: Само неотложни мерки сега ще запазят работните места в сектора

На няколко сектора ще бъде разделен Съветът по транспорт, информационни технологии и съобщения към Националния съвет на БСП. Железопътният транспорт, автомобилният, водният и въздушният са диференцирани като категории под шапката […]