Задават ли се частни нискотарифни жп линии?

При евентуална модернизация на жп трасетата от София до Бургас с проектни скорости между 160 и 200 км/час ще се появят нови превозвачи. Това прогнозира доц. Венцислав Трифонов, член на УС на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия, в ефира на„Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

„Убеден съм в това, с колеги от автобусните компании сме говорили. Някои директно казаха „да, ние ще купим луксозни влакове, ще ги пуснем по трасето“. Целта е да има по-високо качество на транспорта, комфорт на обслужването, по-висока скорост на пътуването и естествено безопасност на движението“.

Доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, смята, че тези частни превозвачи няма да имат проблеми с лицензирането и с цялостното представяне на пазара.

„Интересна новина, която остана встрани, е, че западните компании, които ще са на нашия железопътен пазар, вече са тук, в България“.

Подобрява ли се качеството на жп транспорта ни?

„С новото строителство, което се прави по линиите Пловдив-Бургас, София-Пловдив и всички останали, по които вървят дейности по рехабилитация, качеството се повишава по отношение на това, което извършва Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Тя повишава безопасността на превозните процеси. В развитието на жп инфраструктурата се наблюдава вкарване на нови системи, които осигуряват и повишават безопасността на движение“.

Кои са ключовите транснационални жп проекти на Балканите, които ще бъдат обсъдени на днешната конференция за жп транспорта на Балканите в рамките на европредседателството?

https://www.bloombergtv.bg/biznes-start/2018-04-13/zadavat-li-se-chastni-niskotarifni-zhp-linii

Източник : www.blombergtv.bg