3 въпроса към МТИТС. Нужни са правила за дроновете и споделените пътувания

Нужни са правила за дроновете и споделените пътувания

Нужни са правила за дроновете и споделените пътувания

Доц. Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските жп превозвачи (АБЖП) и съпредседател на Клъстер "Зелен товарен транспорт"

Въпроси към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията

В новите условия България е сигурен транспортен коридор по две направления – север-юг (Европа-Турция) и изток-запад (Русия/Евразия-Европа). В тази връзка е редно Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) да предприеме конкретни действия в следните направления:

1. Работната група "Транспорт" в рамките на заседанието на Българо-руската междуправителствена комисия през януари 2016 г. в София да обсъди проблемите и възможностите за развитие на транспортно-логистичните връзки между България и Русия и страните от Евразийския съюз, които могат да бъдат обобщени в 3 основни теми:

1.1. Създаване на транспортно-логистични схеми за интегрирани мултифункционални фериботни връзки (вагони, всички товарни автомобили, автобуси и пътници с лични автомобили);
1.2. Решаване проблема с визите и бърза обработката на пътници, автобуси и лични автомобили в руските и българските пристанища, което е сериозен резерв за развитие на туризма;
1.3. Подписване на Наредбата за комбинирани превози между България и Русия, чийто проект отлежава вече две години без никакво развитие.

2. Докога МТИТС ще игнорира иновативните бизнес тенденции за използване на платформи за споделени пътувания? Увеличеният брой лични и служебни автомобили, бусове и автобуси вече участват в разпределението на пътническия пазар, като статистиката показва постоянно намаляване на пътниците в обществения транспорт. "Юбер" само катализира нещата, а Фейсбук играе все по-голяма роля на платформа за споделени пътувания. Подобна платформа вече започва да променя и пазара на товарните превози. Кога ще започне работа експертна група за създаване на нормативна база и регулаторен механизъм, който да даде сигурност на пътуванията и постъпления в хазната?

3. Докога МТИТС ще игнорира иновативните бизнес тенденции за използване на дронове за различни бизнес дейности, като заснемане, доставки на стоки в трудно достъпни райони, помощ в опасни ситуации и т.н.? Дори на околовръстното шосе на София вече се продават дронове. Кога ще заработи експертна група за създаване на нормативна база и регулаторен механизъм, който да осигури регистрационен режим, сигурност, безопасност при използването на дронове и постъпления в хазната?

Източник: standartnews.com

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…