Няма кой да кара влака

Железопътните превозвачи в България изпитват остър недостиг на машинисти. Това заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев пред Клуб Z.

Според него повечето от частните жп компании в момента търсят усилено кадри, но такива е все по-трудно да бъдат намерени.

"Голяма част от качествените специалисти вече не са в БДЖ и оттам е все по-сложно да се намерят добри служители", категоричен е Ананиев.

Според него стартовата заплата на машинистите в частните жп компании е около 1500 лева, което е с 30-40 процента повече от възнагражденията им в БДЖ.

Думите на шефа на браншовата асоциация бяха потвърдени и от мениджър на една от големите частни жп компании.

"Определено има глад за машинисти. Принудени сме да назначаваме хора, които вече са пенсионирани от БДЖ", обясни той.

Според жп специалиста на практика държавата не произвежда нови кадри.

"Инженерите, които излизат от "Техническия университет" и от "Висшето транспортно училище" започват работа като проектанти и конструктори, но никой не иска да кара влака", посочи той, уточнявайки, че подготовката в жп Центъра за професионално обучение не е добра.

Всъщност за дефицита на железопътни специалисти около столицата допринася много и софийското метро. Градската подземна железница непрекъснато привлича кадри от БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" – машинисти, диспечери и ръководители движение.

Източник: Клуб З

Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…