Няма кой да кара влака

Железопътните превозвачи в България изпитват остър недостиг на машинисти. Това заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев пред Клуб Z.

Според него повечето от частните жп компании в момента търсят усилено кадри, но такива е все по-трудно да бъдат намерени.

"Голяма част от качествените специалисти вече не са в БДЖ и оттам е все по-сложно да се намерят добри служители", категоричен е Ананиев.

Според него стартовата заплата на машинистите в частните жп компании е около 1500 лева, което е с 30-40 процента повече от възнагражденията им в БДЖ.

Думите на шефа на браншовата асоциация бяха потвърдени и от мениджър на една от големите частни жп компании.

"Определено има глад за машинисти. Принудени сме да назначаваме хора, които вече са пенсионирани от БДЖ", обясни той.

Според жп специалиста на практика държавата не произвежда нови кадри.

"Инженерите, които излизат от "Техническия университет" и от "Висшето транспортно училище" започват работа като проектанти и конструктори, но никой не иска да кара влака", посочи той, уточнявайки, че подготовката в жп Центъра за професионално обучение не е добра.

Всъщност за дефицита на железопътни специалисти около столицата допринася много и софийското метро. Градската подземна железница непрекъснато привлича кадри от БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" – машинисти, диспечери и ръководители движение.

Източник: Клуб З

Автомобилен транспорт

Автобуси и таксита ще блокират София в сряда

Автобусните превозвачи и таксиметровите шофьори обявиха ефективен протест на 25 ноември (сряда). Причината – фирмите от бранша са недоволни от ветото на президента Румен Радев, което стопира промените в Наказателния […]

Въздушен транспорт

IATA: Транспортните ограничения са предизвикателство пред разпространението на Covid ваксини

Въздухоплавателните товарни оператори могат да изпитат трудности пред ефективното разпространяване на ваксините срещу Covid-19, ако не бъдат облекчени противоепидемичните ограничения за пътуване, предупреди Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитирана […]

Въздушен транспорт

Нискотарифните компании ще са печелившите от коронакризата

Европейските летища, които са тежко засегнати от епидемията от коронавируса, ще трябва да намерят нов модел на функциониране след кризата, в който нискотарифните компании ще са печелившите. Това прогнозира днес […]