Няма кой да кара влака

Железопътните превозвачи в България изпитват остър недостиг на машинисти. Това заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев пред Клуб Z.

Според него повечето от частните жп компании в момента търсят усилено кадри, но такива е все по-трудно да бъдат намерени.

"Голяма част от качествените специалисти вече не са в БДЖ и оттам е все по-сложно да се намерят добри служители", категоричен е Ананиев.

Според него стартовата заплата на машинистите в частните жп компании е около 1500 лева, което е с 30-40 процента повече от възнагражденията им в БДЖ.

Думите на шефа на браншовата асоциация бяха потвърдени и от мениджър на една от големите частни жп компании.

"Определено има глад за машинисти. Принудени сме да назначаваме хора, които вече са пенсионирани от БДЖ", обясни той.

Според жп специалиста на практика държавата не произвежда нови кадри.

"Инженерите, които излизат от "Техническия университет" и от "Висшето транспортно училище" започват работа като проектанти и конструктори, но никой не иска да кара влака", посочи той, уточнявайки, че подготовката в жп Центъра за професионално обучение не е добра.

Всъщност за дефицита на железопътни специалисти около столицата допринася много и софийското метро. Градската подземна железница непрекъснато привлича кадри от БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" – машинисти, диспечери и ръководители движение.

Източник: Клуб З

волга
Автомобилен транспорт

Автомобилът “Волга” възкръсна (СНИМКИ)

май 21, 2024

Русия се насочва към местното производство на автомобили, след като ембаргото ограничи сериозно вноса и присъствието на чуждестранни авто…