Няма кой да кара влака

Железопътните превозвачи в България изпитват остър недостиг на машинисти. Това заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев пред Клуб Z.

Според него повечето от частните жп компании в момента търсят усилено кадри, но такива е все по-трудно да бъдат намерени.

"Голяма част от качествените специалисти вече не са в БДЖ и оттам е все по-сложно да се намерят добри служители", категоричен е Ананиев.

Според него стартовата заплата на машинистите в частните жп компании е около 1500 лева, което е с 30-40 процента повече от възнагражденията им в БДЖ.

Думите на шефа на браншовата асоциация бяха потвърдени и от мениджър на една от големите частни жп компании.

"Определено има глад за машинисти. Принудени сме да назначаваме хора, които вече са пенсионирани от БДЖ", обясни той.

Според жп специалиста на практика държавата не произвежда нови кадри.

"Инженерите, които излизат от "Техническия университет" и от "Висшето транспортно училище" започват работа като проектанти и конструктори, но никой не иска да кара влака", посочи той, уточнявайки, че подготовката в жп Центъра за професионално обучение не е добра.

Всъщност за дефицита на железопътни специалисти около столицата допринася много и софийското метро. Градската подземна железница непрекъснато привлича кадри от БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" – машинисти, диспечери и ръководители движение.

Източник: Клуб З

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]