Ситуацията в "БДЖ – Товарни превози" и очакваното съкращаване на служители от дружеството ще обсъдят днес представители на синдикатите с министъра на транспорта Ивайло Московски. Намерението за съкращения е заложено в оздравителния план на дружеството след невъзможността то да бъде приватизирано.
Ръстът в товарните превози в България на година е 10-15%. Той се реализира обаче не от държавните железници, а от останалите превозвачи, посочи в интервю за предаването "Преди всички" на "Хоризонт" Симеон Ананиев – председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.
Според него проблемът в "БДЖ – Товарни превози" е липсата на качествено управление:
В железницата и в транспорта, във всички държавни дружества, не се назначават мениджъри, няма конкурси. Както има за обществени поръчки, за всякакъв вид доставка на материали или строителство, или каквото и да е, няма конкурс за мениджъри.
Оздравяването на "БДЖ – Товарни превози" може да мине през несъстоятелност, защото това е механизъм за оздравяване, смята още Ананиев:
БДЖ е един от последните бастиони на т.нар. "профсъюзи". Те нямат, общо взето, други сериозни компании, където да могат по един или друг начин да въздействат или съвместно с правителството да провеждат някакви дейности.
Lошото управление стои в основата на проблема на дружеството. Необходимо е дружеството "БДЖ- Товарни превози" да се оптимизира и преструктурира, но не и да се приватизира, каза още той:
Трябва да се започне от преструктуриране, да се премахнат неефективните звена, да се оптимизира дейността и тогава да се прецени дали трябва да се върви към други и какви крупни мерки за съкращение.
Оптимизацията задължително преминава през подобряване и намаляване на неефективните разходи на дружеството, за да се подобряват оперативните резултати на "БДЖ – Товарни превози".
Източник : www.bnr.bg